♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, January 03, 2011

Tonsil ooh tonsil……….

Masuk minggu ni, dah dua kali tonsil membengkak. Terfikir-fikir, apa sebab yang boleh menjadikannya bengkak?

Mesti baca untuk tambah pengetahuan!

[baca disini]

Tonsil di bahaya. Bengkak. Sakit. Boleh jadi menyekat saluran pernafasan. Kalau dah sekat salur nafas, canne nak bernafas…? Wallahu a'lam……

Jangan ambil mudah dengan tonsil membengkak. Atau nama bandarnya RADANG TONSIL.

Perhatikan apa puncanya dan elakkan berulangkali terkena tonsil. Kadang-kadang orang yang mempunyai resdung lebih berpotensi besar untuk kena radang tonsil.

Hah, itulah kan saya kata sila baca link kat atas tuh, dah lengkap ceritakan semuanya.

Sila ambil tahu perihal kesihatan kita. Kerana tanpa kesihatan yang baek, percayalah, anda pasti merasakan dunia ini tidak ada indahnya.

Kerana kesihatan itu satu nikmat yang cukup mahal dari Allah.

Bersyukurlah kita mendapat nikmat sihat berpanjangan. Hamdalah~


 

[mencegah itu lebih baik dari mengubati]


 

Sejak akhir-akhir ni jangan pelik tengok saya makan strepsil saja. Pengambilan vitamin C juga membantu.


 

Jangan amik tak kesah, bila-bila masa anda boleh kena tonsil. Jadi sila baca link diatas. [ugutan] J


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

12 comments:

abi said...

sakit lagi ke?

nurulhusna said...

dah ok~ air zam-zam ubat penyembuh terbaek. +___+
minggu ni ada benda nk buat. doakan~~

abi said...

boring lah. datang jb lah minggu ni.

nurulhusna said...

patot asyik baca blog je. tade keje eh. pe plak engineer tade keje. kilang dah bankrup ke bang? +___+

ye ah, nanti datang JB. lame tak p danga bay. wah, lama sungguh rasanya tak p JB! rendu pulak!!

abi said...

JB boring. danga bay maksiat banyak. pulau pangkor ok?

nurulhusna said...

yang tu kena tunggu cuti panjang. family holiday +___+
asyik melancong, bila nak pegi haji umrah ziarah ni...

abi said...

tahun depan depan lagi satu pergi haji.

hujung tahun ni pergi indon.

tapi bulan feb nanti kena pergi jepun lagi...... kerja...kerja..... tinggal anak bini....

nurulhusna said...

takpe,ongkos masuk~ +___+

lupe hujung tahun nanti indon pulak. harap2 ade cuti, waktu tu dah kat kuantan.. hem...

abi said...

ponteng lah. kan otai.
lagipun tak tahu lagi masuk uia ke tak kan?
cepat2 lah planning nak pergi mana.
mana tahu tahun ni lepas pergi indon pergi hantar orang nak g belajar ke india @ mesir?

nurulhusna said...

india tak best. mesir tak best. sume tak best.
uia macam best. mesia best. senang nak balekkampung.
takbuat planning lagi. nantilah. tahun depan bulan 9 kita bercuti di teluk cempedak. hantar orang nak pergi belajar kat kuantan. best ape. teluk cempedak tak ada kat JB.

abi said...

salji tak ada kat malaysia.
cempedak ada kat mana-mana.
terpulang, tak ada paksaan.
hantar ke kuantan pun ok!
september? lambat lagi.
tua baru buat degree. pas nak kawen bila?

nurulhusna said...

HA.HA.HA.

wait and see!

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.