♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, February 02, 2010

AGD: FACILITATOR 31 JANUARY 2010






Alhamdulillah..
Genap hampir setahun semua facilitator menjadi pembantu tambah UIA dalam usaha menggerakkan STUDY CIRCLE di CFS IIUM.
Hakikatnya, menjadi seornag facilitator untuk STUDY CIRCLE benar2 memeelukan pengorbanan dari individu tersebot.
Mengikot sistem yang telah ditetapkan oleh Leadership Training Department (LTD).
Setiap sem, sesi STUDY CIRCLE wajib dijalankan sebanyak 10 kali sekurang-kurangnya. Alhamdulillah. Sesi wajib dihadiri oleh semua pelajar CFS ini memberi impak baek dalam mentarbiah bakal graduate student CFS nanti.

Terasa teringat dan terbayang2 kenangan dalam menguruskan STUDY CIRCLE. Yang paling terasa, UKHWAH. Lebih ramai sahabat, lebih dikenali, lebih harus menjadi contoh. Dan yang penting, semuanya memerlukan pengorbanan..

Dakwah boleh dilakukan dalam pelbagai bentok. Langkah pintar CFS mengadakan program wajib dalam usaha mentarbiah pelajar2 merupakan langkah terbaek. Namun, peluang indah ini selalu disia-siakan oleh manusia yang salah mentafsirkan usaha pihak pentadbiran ini.Ramai student yang tak paham dengan usaha yang dilakukan oleh pihak LTD, Bro Iz, dan FRC yang diketuai Akh Syafiq Kamil, dibantu Akh Majdi serta Nurul Fateha. Ketahuilah, semuanya memerlukan pengorbanan..

Dan bersempena dengan AGD Facilitator, membuatkan diri ana sendiri rasa dipanggil untuk kembali memperbaharui niat. Kerana sesungguhnya, STUDY CIRCLE merupakan manhaj terbaek untuk menggerakkan dakwah di CFS. Bukan semata2 untuk 10 MARKAH FIM yang tidaklah seberapa dibandingkan dengan balasan di AKHIRAT kelak..

Walaupon AGD FRC kali ini tidaklah sehebat AGD MEDCY. Padanlah jugak dengan bayarannya cume RM5 berbanding AGD MEDCY RM40. Kami menjamu selera di Restoran Al-Ghufran di Masjid Al-Ghufran di TTDI( Taman Tun Doktor Ismail).

Semoga Allah memberkati usaha semua Comm FRC,dan semoga niat antum semua sentiasa ikhloas melakukan gerak kerja untuk Islam dan balasannya sudah tentu tak ternilai. Ameen. Semoga mereka yang tidak memahami, mendapat hidayah, mendapat barakah Allah dalam menilai kebaekan dan keindahan berSYUDY CIRCLE.

AGd dilakukan pada hari Ahad, terniat tidak mahu menghadiri dek kerana kepenatan malam sebelomnya. UKJ ada task sampai pukol 3 PAGI pada hari sebelomnya! Dengan 'ketua'nya tidak ada di CFS,kerja memang sukar.. Ya Allah, lindungi kami semua...
Hakikatnya, mengantok dan pening kepala. Memang pening kepala. Tapi sudah berjanji dengan Cokdi dan Zakirah. Ku turutkan jua. Manusia berpegang pada janji, lembu berpegang pada tali..

Hidangan beberapa gambar sewaktu AGD baru2 ini

Bas UIA RM800 sebijik..

Memanjat Masjid Al Ghufran.







Barisan pimpinan FRC





Kemuadian kami pon pulang dengan bas committee. Tatau canne boleh tercampak dalam bas tersebot.
Terima kaseh kumpulan SALJUK atas persembahan yang ku kira manarik.
Terima kaseh semua sahabat2 Facilitator dan yang seangkatan dengannya.
Semoga Allah membalas jasa kalian dengan sebaek-baek balasan.
Ameen..
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

1 comment:

zati said...

ohhh...terase ruginye x pegi..huhu

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.