♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, November 12, 2010

Yang berkomitmen

Dulu, saya pernah bercita-cita. Erk, mungkin lagi sesuai, saya pernah berazam,tekad dalam hati. Ini jalan yang saya pilih, yang sedang dilalui hari ini. Seperti berada di CFS, amek bidang yang saya ceburi hari ini, dan semuanya. Ini jalan yang saya pilih. Dengan bantuan dan petunjuk Ilahi Rabbi. Sewaktu terjun ke bidang ini dengan payung terjun, lengkap memakai jaket keselamatan,

saya berazam untuk menjadi hamba yang komit. Pelajar yang komit. Member yang komit. Segalanya komit.

Sebab, komitmen bukan sekadar K.O.M.I.T.M.E.N, tapi ia berkaet dengan tanggungjawab dan amanah.

Saya tidak pasti, samada azam dan tekad saya tercapai atau tidak. Tapi itu azam saya. Saya tulis azam tersebut di dalam 'buku matlamat' saya.

Setiap kali saya lupa, ingatkan saya, azam dan tekad saya, menjadi yang berkomitmen dalam setiap apa kebaekan yang saya lakukan.

Walaupun sekecil-kecil kebaekan hingga


sebesar-besar

kebaekan.

p/s: kalo ade anugerah pelajar paling komit, bagilah pada saya. J suntikan semangat orang kata. Hehe.

Ehh, maari jadi komit sama2??


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.