♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, December 14, 2010

May Allah bless her.

It hard to say that. but I know, kalau Allah sayang Allah ambil jugak.

Sejak dari kecik, kami terlalu rapat. Dia mengajar aku menjadi kaki pondok. Dia mengajar aku menadah kitab-kitab pondok. Dia mengenalkan aku dengan Tok Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah. Dia mengajar aku banyak perkara. Tauhid. Aqidah. Semuanya.

Hari ini, dia sudah tidak sedarkan diri. Mungkin esok dia tiada lagi? masya Allah, tidak bersedia menerima semuanya.

Moga Allah menguatkan jiwa hamba.

Teringat kitab Riyadhussolihin yang dihadiahkan untuknya. Kitab itu dia baca. Dia kaji dan dia terangkan pada saya. Sampai tak larat nak dengar. +___+

Tapi itu memberi kesan pada jiwa.

Bila saya sakit, dia setia disisi saya. Mengusap lembut kepala. Membisikkan keramat Allah..Allah.. dan segala doa yang menguatkan iman.

Subhanallah. Aku tidak bersedia kehilangannya. Tapi Allah lebih tahu segalanya.

Malam ini saya pulang ke kampung. Sambil menunggu diambil abang ipar. Tapi Abang Ki call. Nampaknya dia pun tak mampu berbicara.

Takpe abang. Kita sayang dia. Tapi Allah lagi sayang dia. Oh.. Grandma.. the only grandma.

Insya allah, esok pagi kami berkumpul semua di istana Kubang Batang.

Moga Allah permudah semuanya.

Kirimkan saya doa.


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.