♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, January 16, 2011

[[no entry]]


Datanglah ketenangan. Pergilah kekusutan.

Datanglah kedamaian. Pergilah ketakutan.

Datanglah kebahagiaan. Pergilah keperitan.

Datanglah kesihatan. Pergilah kesakitan.


Namun.

Andai

Kekusutan. Ketakutan. Keperitan. Kesakitan.

Itu semua membuatkan aku semakin dekat denganMu,

Jadikan hati ini redha dengan segala ujian dariMu.


Tuhan.

Hati-hati ini Kau yang memegangnya.

Jadikan ia tenang dengan mengingatinya.

Tuhan.

Tabah. Beri aku segenggam tabah.

Semoga aku tidak gundah.




p/s: tuhan membiarkan kita merasa bahagia. Kita patut bersyukur. Walau diuji, percayalah, pelangi jua pasti tiba. Lambat atau cepat saja pertikaiannya. Sabarlah hati.




**setelah sekian lama mengecap nikmat sehat, akhirnya Allah kembali mengingatkan diri akan negeri abadi. Supaya jiwa tidak lari dari ilahi. Tuhan. Benarkan aku dekat denganMu dalam apa keadaan aku sekalipun.

Dek kerana tak jaga waktu makan dan makan ubat, semua yang dulu-dulu indah, dah tak indah mane dah.. mak ayah start to control everything.


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

8 comments:

Anonymous said...

syafakillah...

hemmm....

nurulhusna said...

syukran...

nadia said...

sakit pe ni? macam dulu lagi?

nurulhusna said...

not too bad.. doktor je bising lebih2.

=)

nadia said...

apepun jage makan ea.. jangan lupe makan ubat.. takpe, cik husna sungguh kuat.. tabah ea.. patutla masa balik seremban orang mesej langsung tak layan.. paham2. :)

nurulhusna said...

erk, tadak kaetan. masa kat seremban kredit habes. malas nak topup..

syukran..

[tadak pa pun sebenaqny.]

Anonymous said...

take care dear.

nurulhusna said...

same goes to everyone.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.