♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, June 25, 2012

Diari Posting : 1st day at HTAA.

Orang kata, tak kenal maka tak cinta. Tapi kalau dengan HTAA ni, dah terlebih kenal dah, tapi tak datang juga cinta tu. Aduh, ni salah hati sape yang kering sangat. ;)

Teringat kali 1st day kat Beserah, rasa tak best, rasa penat, rasa macam.. Ibu, saya nak berhenti belajar. Over kan? Kenapa memilih menjadi mukmin yang suka berputus asa? Kan kita ada pilihan untuk menjadi mukmin yang tabah hatinya? ;)

Then bila hari Jumaat, mulalah rasa sebak. Mulalah rasa taknak tinggal jejak. Rindulah kat Beserah. Rindulah kat kak Ila dan Kak Zi. Rindulah dekat patient Beserah. Mana nak dapat petang-petang tengok cerita Suri kat tv3 sebab patient takde. ;)

Nabilah, En Mi, dan saya di Bentong, last day.

Hari 1st di Hospital Bentong, rasa macam, Ya Allah, rindunya kat Beserah. Taknak pindah Bentong. Dengan kerja syifnya. Dengan ramai radiographer lelakinya. Bukan taknak kerja dengan lelaki, tapi lebih selesa dengan perempuan. Normallah tu. ;) Bukan nak jatuh cinta pun dengan yang lelaki tu, tapi sebolehnya dielakkanlah. Kadang-kadang, kalau kita menjaga pun, tapi sebelah pihak lagi tak menjaga, susah jugak ya. Sejukkan hati, dalam tujuan belajar, muamalat lelaki dan wanita dibenarkan. Tapi itu bukan syarat untuk melebih-lebih dan... *headache*

Khamis kat Bentong, rasa tak nak tinggal Bentong. With all the blessing, rasa macam, nak dok Bentong sajalah lepas kawin nanti. *jauhnya fikir*
Sampai hari Jumaat, sedihnya nak tinggal Bentong. With all radiographer yang baik dan mempercayai kami, memang rasa... BEST. ;)
Kak Zila, En Daud, En Zuki dan tak lupa PPK En Mi. ;)
Semuanya menjadi pengajar yang sabar. Dah berapa kali saya tersalah letak flashing tu, sepatutnya di bawah, tapi di atas, gaya Kak Zila marah, "Aiii. Flashing letak bawah ye..."


Tapi pernah juga saya tesalah letak marker, kak Zila kata, "Awak repeat semula di bilik sebelah." Telan air liur jugak. Bilik sebelah maksudnya tanpa bantuan sapa-sapalah. Dah la buat Skull pulak tu, tak belajar lagi. Best kan? Tapi dalam process of learning,kita kena berani mencuba. So, saya cuba dan alhamdulillah berjaya. ;)

Sabtu kembali semula ke Kuantan. Kalau bukan sebab hati ni dah dipujuk untuk jatuh cintakan Kuantan, mahunya saya  lari balik Kelantan. Temankan Ibu. ;)

Maka hari ni bermula posting di HTAA. Alhamdulillah bukan di main building. Kalau kat main building tu, busynya mengalahkan apa.. Nasib baik kena di ACC.
Patient tak ramai sangat. Kadang-kadang waktu free, nak juga pergi menjenguk Pak Cik. Dah berapa kali dia call suruh jumpa dia bila datang HTAA. Tapi saya main ngelat sokmo. Pak Cik saya ketua Jabatan Urologi kat HTAA, Dr Hamid bin Hj Ghazali. Erk, bukan pakcik sangat. Saya pun tak pasti apa hubungan kami sebenarnya. Tapi sama-sama keturunan Tok Bakok. Agak rapat. Hari tu ada juga dia tanya, posting di mana. Saya kata takada posting di HTAA, sebab sepatutnya minggu ketiga saya di HoSHAS.  Tapi tiba-tiba tercampak ke HTAA. Untuk Assesment.

1st day, OK lagi, radiographer kat ACC hari ini sume baik. Kak Ila dan Kak Fatin. Tak lupa En Kamal yang banyak membantu. Nice for today. Tapi esok, siapa tahu apa yang bakal berlaku.

Yang penting, sebagai mukmin yang sejati, kita hanya  mampu berdoa saja untuk hari esok yang lebih baik. Moga-moga Allah beri rasa cinta untuk bekerja di HTAA walaupun hanya untuk seminggu. Semoga rasa cinta itu memberi rasa suka untuk berterusan mencari ilmu. Br Zainul kata, walaupun U nak jadi lecturer, U must start from the beginning. Work hard even for your practical session. Jangan jaga pointer saja. Skill kena mantapkan.

Terima kasih Br Zainul. ;)

Counting the day to go back home. Home. Home. ;)
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

9 comments:

Anonymous said...

ada radiographer mengorat la tu~

husnataqwa said...

takde pun la. ish..

farah frhana said...

HTAA memang like hell kan?

husnataqwa said...

;)
takde lah sampai HELL. tapi perlu banyak sabar la. ;)

Anonymous said...

ok je lah htaa. apa yang takbest nya??

Anonymous said...

padahal orang tu jauh hati tak dapek p temerloh.. ekekeke

husnataqwa said...

mungkin sedikit susah in term of nak lunch, nak zohor, nak parking..

yang in term of pekerja tu, tapayah la nak sebut. ;)

husnataqwa said...

takde kena mengena nak jauh hati pulak. adehh

hazwani 5ak said...

sabar kak husna sabar. semoga Allah mudahkan ya. Semua orang tunggu nak berusrah dengan kak husna ni kat kelate. wak balik segunung ilmu deh.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.