♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, January 04, 2013

Kecewa. Dan terluka.

Saya post gambar di atas di Intagram dan FB.

Mengundang beberapa orang yg concern dan caring bertanya pada saya,

"Awat ni? Mysim exam pun putuih cinta ka?"

"Akak terluka kenapa? Be strong kak.."

"Kecewa takpa, enti akan dapat yg lebih bark."

Hoh, apakah manifestasi kecewa kalian?

Jujur, saya tidak putus cinta. Bercinta pun tidak,harus bagaimana ia bisa putus? ;)

Saya kecewa,benar. Ada beberapa perkara yang buat saya kecewa. Kecewa dgn diri sendiri. Ada juga sedikit kecewa dgn org laen. Biasalah,itu normal.

Saya kerap bisikkan pada hati, "Allah,aku bukan tidak pernah kecewa. Malah aku pernah lebih teruk kecewa. Tapi aku yakin Kau ada ubatnya. Seperti satu waktu dulu, aku pernah kecewa. Dan banyak kali kecewa. Kau ubatinya,sehingga aku terlupa rasa sakitnya kecewa itu. Maha suci luasnya rahmatMu Rabbi."

Hidup ini,kita tidak boleh lari dengan kecewa. Tapi menanganinya harus tepat. Jangan takut untuk kecewa, just handle it with care. Then you will survive well. Very well. ;)

Ramai pulak orang nak tahu kenapa kecewa. Oh ya, sebahagian darinya adalah sebab tak perform well dlm exam,rasa macam i can do it better if i work on a little bit more. Then kecewa sebab asyik buat dosa,ikut nafsu. Bertaubat. Dan buat lagi. Ini paling teruk. Allah.. Entah dimana nak ketak muka depan Allah kelak. Buat dosa. Taubat. Tapi buat lagi. Cuma, jangan henti bertaubat. Insya Allah, rahmat kasih cinta Allah sangat luas,dan aku mengharap secebus darinya. ;)

Percayalah,nirmal saja untuk kecewa. Kecewa dgn manusia pun perkara biasa. Manusia tidak sempurna. ;)

Allah telah sediakan kita nota cinta. Sentiasalah baca, moga hati kita tahan lasak dengan rasa kecewa. Apa nota cinta tu? Tentulah Quran. ;)

Ok,i need to prepare for tomorrow paper of Health Communication. Just wrote to say,  saya tidak putus cinta. Lagipula,belum bercinta. Percayalah. ;)

Published with Blogger-droid v2.0.9

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.