♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, May 26, 2009

bertuahnya lelaki itu (versi 2)

sambungan citer yang hari tu..

"kenapa kamu macam lari dari saye?"soal KA.
"mesej2 saye kenapa kamu tak balas?"
"kamu tak puas hati ape?"
"jawablah mesej!"
"ape masalah kamu?"
"bisu kenapa??cakaplah sket!"
banyaknye soalan yang perlu dijawab..
tapi jawapan langsung tak diberikan.diam seribu bahasa.
berkali2 didesak.
"nak ape?sal marah2?tak paham."jawab NR.
"kamu jgn buat tak paham"
"saya memang tak paham.k,ade keje."

"kenapa kamu canni??saye taktau patah perkataan yang macamane saye nak mulakan..kalau kamu tetap tak nak cakap ape2,biar saye yang cakap.listen here carefully..saye tak tenang,hati saye sangat resah gelisah..saye hilang punca.saye tak dapat fokus..saye minta maaf..ape saje penerimaan saye sedia terima.."
~KA

"saye tau kamu faham..jgn buat saye macam ni..jgn seksa jiwa saye..saye dah buat macam2 nak tolak sume ni tapi tak mampu..kamu tak de....??"
~KA

"Salam..akhwan yang sangat saye hormati..saye taktau ape care terbaek saye membalas mesej kamu..saye manusia bese.saudara belom kenal saye sepenuhnye.saye tak macam yang saudara fikirkan.saye tak sebaek yang saudara anggap.."
~NR

"entahlaaa..kalo dah kamu cakap macam tu..saye taktau nak kate ape..saye tak pernah minta perasaan macam ni ade dalam jiwa saye,tapi ia timbul dengan sendiri..saye tak jemput pon,tapi ia datang tak berundang..saye dah halau tapi ia taknak pergi..saye dah halang tapi ia tetap ade..katakan sesuatu..saye harap sangat.katakan sesuatu.."
~KA

-apakah jawapan NR?pastinye terlalu sukar memberikan jawapan..kerana seperti yang diketahui dalam cerita versi 1..ape yang patot di lakukan??nafsukah ini??
mampukah berdiam diri selamanye?sampai bile nak diam?susahnye nak fikirkan langkah terbaek seterusnya..nak melukai macam tak sanggup kan?nak menerima,risau iman di dada,taqwa di jiwa..
dari cerita yang didengari dari sahabat2 KA,KA berubah..perubahan positif!cume mungkin sedikit tak kuat..lemah sedikit menanganinye..kasihan..terkedu pun ade..menyeksa jiwa manusia sangat terokkah??mungkin..tapi demi kaseh Ilahi?mane yang dicari??kebersihan hati??atau hati yang dikotori??dengan nafsu yang boleh menodai sekeping hati??


ana dapat cerita ni secara langsung..
sape yang tahu mengenainye,keep silent please!
dan orang yang mengalami situasi ni,harap maaf..ana harap ia boleh tenangkan hati mane2 pihak,,semua pihak kot..
yang penting,amek iktibar mane yang perlu..sumbang idea jika ade..talian ana sentesa dibuka..haha..dan tunggu sambungan crite seterusnya..
adakah ergantung tak berjawab sampai bile2?nak jawab takot menipu..tak jawab kesian plak nanti haru biru..kedua2 pihak yang haru biru..nampak rilek tapi terjejas mungkin..kan NR??








:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

2 comments:

ekramhakim~ said...

KA plak yg bertindak balas erk?

nti ni ada modal nak wat cerpen ni..

sekadar selingan=D

tolonglah selesaikan masalah kawan2 enti..

insyaALLAh dipermudahkan.

nurulhusna said...

namenye telepati..
cerpen?hidop tu lakonan..sesuai sangat..
kalo ade idea nak setelkan bagi aa idea/senang2 kawen kan??

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.