♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, June 18, 2009

bertuahnye lelaki itu(versi 3~warkah dari KA

Insan yang sentiasa saya doakan kesejahteraannya..
sebagai manusia biasa yang tak lari dari melakukan kesalahan,saya memohon jutaan kemaafan kerana saya telah membuatkan hidup awak haru-biru.saya telah terpengaruh dengan bisikan syaitan..tapi hakikatnya,siapapun kita,kita tak boleh lari dari nafsu dan dugaan yang mencabar.
Saya tengok awak sangat sedih dengan ape yang terjadi antara kita.Saya lihat awak tak datang meeting,awak jauhkan diri dari saya..mungkin juga awak menganggap saya satu 'virus' yang lebih berbahaya dari H1N1..
saya rasa tersisih..dan saya mula merasakan hinanya diri saya..dan betapa tak layaknya saya memandang manusia yang punya kehebatan seperti awak..saya tak punya ape yang ada pada awak..itu satu kelebihan awak..walaupun awak nampak cool dan kebudak-budakkan,tapi nyatanya awak sangat matang..
Insan yang saya harapkan kebahagiaannya,
sebagai manusia biasa yang teruji dengan nafsu cinta,saya mengakui bahawa hati ini setiap detik dan waktu mengingati dan mengharapkan sesuatu dari awak..tapi setelah melihat betapa awak menangis dan mengharapkan saya berubah,ia seolah-olah memberi saya satu kekuatan untuk bangun melawan nafsu..
Saya cuba gagahkan diri..saya kuatkan iman dan saya malu sendiri..Betapa hinanya saya..sedangkan sayalah pemimpin awak..saya lah insan yang sepatutnya jadi kekuatan awak..bukannya orang yang melemahkan iman awak..bukannya orang yang mengajak awak ke arah maksiat dan dosa..maafkan saya insan yang kerdil ini..
Saya percaya,cerita dari kawan2 kita tentang awak,betapa awak menguatkan hati awak semata2 kerana terduga,tergoda dengan saya..dan saya lihat awak tak pernah nak jatuhkan saya..malah awak sentiasa mengharapkan sesuatu yang positif dari saya..ternyata awak lebih matang dari apa yang saya nampak..
jika semua wanita seperti awak..punya jiwa yang kental dengan iman dan taqwa seperti awak,pasti saya sang lelaki malu pada diri sendiri..kerana saya yang kalah pada nafsu..sedangkan awak..?gagah berdiri di situ..terus memegang panji dakwah sejak dulu..
semakin lama saya mengenali awak,semakin yakin kasih sayang saya untuk awak bukan main2..tapi belum tiba masa yang sesuai..saya sanggup tangguhkan dulu segala hasrat hati semata2 ingin melihat awak mencapai apa yang awak ingin didalam hidup awak terlebih dahulu..kata awak,
"my priority too much..study.dakwah..and family"
Ya allah..semakin bertambah rasa kagum saya pada makhluk yang allah ciptakan saya kenal ini..
betapa yakinnya saya pada awak..
untuk dijadikan seorang peneman mahligai saya nanti..
"jangan harapkan apa2 dari saya.."
yaa..saya tak mampu harapkan apa2 dari orang sehebat awak..tapi saya tak mampu menghalang hati saya untuk mengejar mutiara yang tak nampak sinarnya tapi terasa bahangnya..
Ya tuhan,jadikanlah dia untukku..
Saya mohon undur diri..jauhi lah saya..
kerana saya bimbang dan sangat takut..takut sekiranya..
selama ini orang bercakap tentang kehebatan awak..tapi saya risau sekiranya selepas ini,kedengaran cerita2 kurang emak tentang awak semata2 kerana saya yang tak layak untuk menjejaskan maruah seorang "awak" yang saya cintai..
jagalah diri awak sebaiknya..
dan berilah saya apa2 perkataan yang mampu saya jadikan keputusan untuk segala apa yang terjadi antara kita selama 2bulan ni..saya harap..tolong jangan diam lagi..berilah saya satu kata putus untuk saya pegang.
adakah saya langsung tak bermakna bagi awak??
katakan sesuatu dan saya sentiasa harapkan sesuatu..
jangan diam..
katakan sesuatu..katakan supaya saya tenang disini..
bukan niat menganggu hidup awak,ketenangan awak mahupun study awak..
tapi tolonglah consider tentang saya meskipun dengan hati awak yang paling sedikit..
consider tentang hidup saya yang tak punya ketenangan disini kerana menunggu sesuatu dari awak..apa saja,sanggup saya terima..asalkan sekurang2nya,saya tahu,bagaimana duduk sebenar keadaan awak..
tolong saya..jangan menyiksa saya lagi.dua bulan yang lalu dah cukup untuk buat saya terseksa kerana seorang "awak"..
maafkan saya..
email ikhlas,
KA.
(13JUN2009)
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.