♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, August 29, 2009

MEDCY vs FAMILY

yeah..!
hari ni induction Medcy.. (290809)
ana? ni di pasir mas kelantan!
waa..mesti abang ana marah kalo dapat tahu secepat ini ana menulis.
huhu.
sebenarnya,ana merancang lama dah nak balek untuk cuti merdeka. then,kebetulan, ana ade musyaqqah yang sangat besar pada 280809. sangat besau. tak ble nak cite. terlalu peribadi. inskripsi. ye,tarikh 28 ogos mungkin diingati oleh beberapa orang yang rapat dengan ana. terima kaseh. doakan ana. dan alhamdulillah. walopon sampai sekrang masih belom selesai,tapi ana nampak sesuatu yang positif. tak pe. mesti korang pelik. ape yang ana cakapkan ni. nak tahu sile tnaya secara peribadi. maaf. ana jugak tak suke layan mesej yang tak de kena mengena. harap maklum. dah berubah. tanak buat mende sia2. kalo tak penting,tanak layan. kecuali mereka yang terdekat.
doakan perubahan ni menjadi satu yang istiqomah dalam hidup ana. entunna tanak cube?
haha.
ok. mengarut je ana. ok. kenapa ana escape dari induction medcy?
hem. sepatotnya apa yang ana tahu,induction akan dibuat pada 270809. so ana pon suro mak beli tiket pada 280809. tapi,sedihnya rasa hati bile induksi tu dibuat pada 280809. ana tendang2 kerusi. sepak2 meja. (hiperbola)
ade yang suro ana batalkan tiket. ada yang sanggup nak bayar tiket. sebab nak suro ana buat koktel untuk iftor medcy malamnya. tapi terpaksa. dan terpaksa. panggilan dari ibu berkali2. minta keputusan untuk balek dikekalkan.
ibu harap ana tetap balek untuk 'benda penting' itu. kebetulan. kakak dari indon pulang bercuti 2 minggu di mesia. so,ana gunakan kesempatan ini. dah setahun tak jumpa kakak. rindu. sangat. bayangkan,selama setahun kemana2 dan buat ape2 dengan abang. boring. perangai seperti lelaki da.. terikot2 abang. skrang ade peluang kua dengan kakak. kongsi keje orang pompuan dengan kakak. bukan senang. haha.
MEDCY.. maafkanku. haha. bajet penting sangat untuk medcy. bese je.
tak de sape2 pun terjejas ana tak gi. diri sendiri yang emosi. haha.
bertolak pulang pada jumaat pagi. haha. mesti ramai yang tatau. sebab ia dirahsiakan. bese la tu. fly. namenya. pelbagai dugaan menimpa di stesen putra. ayahanda sedang dalam proses nak saman orang yang memberi penderaan mental kepada ana sewaktu di putra. ayahanda sangat grang. haha.bese je.
nak tahu ape yang terjadi? tanya sendiri secara peribadi.
haha.
padan muka.
iftor di rumah pakcik.
besar2an.
semua sepupu sepapat.
best.
sejak di uia,baru dua kali iftor sendiri. selebihnya ikot majlis. duet yang sir mahadir bagi khas untuk ana buat iftor pon belom digunakan lagi. sorry sir. tak sempat. asyik makan free je iftor. huhu. alhamdulillah. rezeki.
sesungguhnya allah memberi rezeki kepada sesiapa saj ayang Dia mahu. titik.
thanks allah.
love allah.
bagi commitee medcy,selamat berinduksi dan selamat berbirthday celebration.
rugi tade malam ni. ade birthday celebration. macam best. arhg.,family lagi best. sayang family.
kasih medcy.
haha.
ok la/
tak lupe buat secretary and treasurer..
selamat berinduksi dan selamat masok ke MEDCY secara rasmi.
tahniah dan tahniah.
allahu yubarik fiih...
hem..
ehem..
bvuat ahli medcy sekalian.
2hb sept nanti akan diadakan ifthor jamaie medcy..
di AMF hall.
makanan?
oh,jangan riso. itu ana yang uruskan sebagai unit catering untuk iftor medcy.
Catering? saya suka! kenapa? anda tahu!
haha
so,pakat2 mai iftor medcy. beli kupon di booth medcy dengan harga RM3 je. kemudian anda akan dapat layanan istimewa dari warga commitee medcy.
ye ke?
ana pon tatau perjalanan program stakat ni.
sebab tak g meting.
dapat mesej meting dah ade dalam bas.
sooryy..
ahhaaaa.. tahniah ustaz muntaqim atas pelawaan tazkirah secara mengejut. tahniah dan tahniah. tatau nak cakap ape. ilmu tak banyak. maaf jika tidak menepati kriteria yang diingini. trima kasih. haha.
ok. ayah bising je kalo dok ngadap komputer. dia cakap,
"pegi cabut rumput lagi baek,"
haih. ye la ayah.. tak maen lagi..
bye.
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

4 comments:

ash said...

salam,

patutla, ada family gathering,

untuk makluman unutk program HERE TO HEAL

untuk closing ceremony, PC NYA adalah afiq n husna, besedialah untuk tugas yang mencabar tu,


n untuk tugasan bagi tazkirah, x elok kita tolak, kan quran bagitau kita ummat terbaik. usahalah nbuat yang terbaik.

najwa_hamali said...

salam..wah bestnya..x per ramai jer yang tak datang...huhuh..jangan lupa sevinour untuk ana nah.....

husna yang baek said...

mane ade family gathering..ade sebab laen..lebih musyabbab.ehem..
laa.. ye ke. tade sape cakap pon kat ana..
PC ke.. eish2.. tade a mencabar sangat.. dah bese jadik pm. haha. canne ana blh tatau ni ana jadik PC ngan afiq. afiq pon tiap2 malam call tade plak cakap pasal ni..
geram9..
ye..memang le. bukan tolak. tapi skurang2nya bagi la tahu awal2. ana buleh get ready sket. ana pon manusia biase je. mane blh maen ckp je. kena ade persediaan,kena ade hujah gak.

husna yang baek said...

najwa!!
ehem2..
tapi mmg sedih. banyak tatau. tape la. next time nak cube sadaya upaya. nak hadir sume occasion.huhu.
thanks2

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.