♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, October 25, 2009

konklusi di musim cuti

alhamdulillah. hari ni hari terakhir bercuti semester di rumah.(walopon minggu depan balek lagi). panjatkan rase syukur sebab cuti selama 3minggu tidaklah terlalu sia2. tahmid. tahmid lagi.
meskipon planning awal kebanyakannya failed..tapi ok la tu. kite buleh rancang je yang laen sume allah tentukan. so,terima saje laa. macam sedih plak nak balek PJ. meninggalkan kenikmatan sementara untuk perjuangan yang lebih besar. Jihad!
wondering..~
last semester,be so happy. dalam kelas,pusing kiri ade Khadijah,pusing kanan ade Lyana,pusing belakang ade Fathiah,pusing tepi ade Aisyah..pusing atas ade kipas.haha.
kiri kanan,depan blakang sume budak DQ. gembira tayah cakap. suke. mmg. masok kelas comp plak,sume pompuan. DQ plak tu. ape lagi. hancus. first semester menyebelahi kite. next semester?? sape tahu??
kenangan besame Cik Asymtote,Puan Cramer dan Cik Punet yang telah mendapat IC baru bername Cik Tatum. sangat best. tuhan je yang tahu.. makan di ZC. nasi goreng kampung ZC sangt sedap. Waa!
terimbau pulak kenangan kat DQ...
mungkin gambar2 ni buleh menceritakan kenangan yang terbayang dalam kotak fikiran sekarang...

di rumah sheikh Tholbah.

di masjid Wilayah. Seminar Agama.~












bakal bersambung.......
~nak makan megi.. lapo~

ehem2.. baru blh sambung.. tapi sambung dgn gambar jugak la eh. terosskan menyaksikan kenangan berharga di DQ>
tangga ni sangat tinggi. klo tak silap,dulu slalu kire,ade 65 anak tangga. sape yang selalu pg masjid dah tak rase semput da. tapi klo mule2 dulu,semput la jugaksss..
ini kek mase hari last kat DQ. sedap sangat. harganya pon comel~4orang yang dulunye janji nak sesame. tapi sorang budak nakal kena makan kat maktab.haha




tu je laa kot untuk kenangan DQ kali ni. banyak lagi gambar2 yang nak kongsi. tape la. jika mampu,bakal ade sambungan nye.
tapi nak cakapnye,untuk cuti kali ni mmg rase berbaloi..berbaloi2..
walopon sket je,tapi berbaloi tape laa.
ape yang nak disampaikan sebenarnya? ana pon tatau.
maksudnya,cuti 3minggu ni nampak lame. 3weeks?? fuiiyyoooo. macam2 plan dalam kepala. tapi bile cuti dah nak berakhir ni,cube tengok balek ape yang kite dah buat dalam mase 3minggu yang kononnye lame tu?
makan. tido. sapu sampah. jemur kaen.
itu tayah cakap la. bende biasa. ape yang nak cari,ape yang dah kite buat untuk islam dan perjuangan kite? sejaoh mane dakwah kite berjalan sewaktu musim cuti? atau tak berjalan langsung? sebab tade daie? pikir2 sendiri.
dan ape amalan yang kite istiqamah buat waktu cuti nniii...? renungkan diri sendiri. dan sebelom tu ana pon merenung diri ana yang sngat membuang mase. huh. ape pon,mungkin buleh jadi pengajaran buat kite semua. kerana dakwah itu perlu berlaku sentiasa tak kire dimane saje anda beradaaaa....
ok la. panjang plak coretannya...
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.