♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, November 02, 2009

sendiri.

bismillah. ar rahman. ar rahim.
@'@
saat semua orang mungkin bergembira,di suatu sudut itu rebah seorang hamba biase yang mula merasa kalah dengan ujian dunia.
meskipon berjuta ketabahan yang diperjudikan, ratusan juta ujian yang dihidangkan.
Allah itu adil. Maha Adil. dan tidak mungkin Dia meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya.
tidak sendiri. Dia ade mengawasi. percaya atau tidak,itu terpulang pada diri. hakikat yang hakiki, memang sentiasa Dia menjaga dan mengawasi kerana Dia Maha mengasihi dan menyayangi.
Mahu mengaku,terasa malu.
ingin ade yang membahu,tapi rasa tak mahu.

"ibu,saya sedih. saya lemah ibu. saya kalah. saya takut. saya nak nangis."
"sabarlah.."
"ibu,saya tak boleh. saya tak mahu. saya berat. saya hiba hati ibu. saya..."
"syyhhhhh...."
"ibu.. bacakan saya Quran..saya mahu tenang.."
"..MAKA INGATLAH KAMU KEPADAKU. NESCAYA AKU AKAN INGAT KEPADAMU DAN BERTERIMA KASIHLAH KEPADAKU,DAN JANGANLAH KAMU MENGKUFURI NIKMATKU.
...WAHAI ORANG2 YANG BERIMAN,MINTA TOLONGLAH KAMU DENGAN SABAR DAN SEMBAHYANG. SESUNGGUHNYA ALLAH BERSERTA ORANG2 YANG SABAR.
..DAN JANGAN KAMU BERKATA PADA ORANG YANG TERBUNUH PADA JALAN ALLAH ITU MATI,SEDANGKAN MEREKA HIDUP,TETAPI KAMU TIDAK SEDAR.."
"Ibu.. baca lah lagi.. saya mahu tenang dengan kalimah tuhan..."
"DEMI SESUNGGUHNYA KAMI UJI KAMU DENGAN SATU UJIAN IAITU KETAKUTAN,KELAPARAN,DAN KEKURANGAN HARTA,MANUSIA DAN BUAH-BUAHAN. DAN BERILAH KHABAR GEMBIRA DIATAS ORANG2 YANG BERSABAR.
IAITU ORANG2 YANG APABILA DITIMPA MUSIBAH,MEREKA BERKATA, SESUNGGUHNYA KITA KEPUNYAAN ALLAH DAN AKAN KEMBALI KEPADA ALLAH.
UNTUK MEREKA ITU SELAWAT DARI TUHANNYA DAN RAHMAT DAN MEREKA ITU MENDAPAT PETUNJUK."
"Ishk...ishk...ishk....lemahnya anak ibu. percaya pada kewujudan allah,tetapi selalu terlupa pada janji allah..."
~the end~
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

5 comments:

sahabatbaik yang tak baik. said...

husna..menangis tak bererti kalah.tundukkan rasa ego dan mengaku bahawa kite kadang2 lemah.jangan risau husna.aku harap seperti mana gagahnya mu membangkitkan aku dari kekalahan semalam,seperti itulah Tuhan akan menghadiahkan kekuatan untukmu.husna,ayat yang selalu kau baca untuk aku,"disebalik kesusahan pasti ada kesenangan.."husna,maap aku tak ade sebelah mu waktu mu memerlukan sahabat.sedangkan mu sentiasa menguatnya jiwa ini supaya sentiasa thabat. Tuhan,sahabat ini terlalu baik dan kuat,maka tolonglah dia sepertimana dia pernah menolong aku tatkala aku lemah dan rebah.sabar husna.kekuatan mu jitu,aku tahu. pergagahkan imanmu menempuh dugaan baru.husna.sedih sngat...sangat..sangat.
sahabatku...TUhan pasti bersama manusia baik sepertimu.ingat dulu2.dalam kelas kau selalu tenangkan kami semua.meskipun liyana arsani,farah,anisah,saadiah.kau lah orang mula2 yang memberi tasji'.walaupun...huh..tak boleh sebut kot..ingat lagi,ashikin yang semua orang dah putus asa dengan dia,tapi kau tetap setia memberi semangat untuk dia supaya dia bangkit memperjuangkan agama.janganlah berasa kalah dan lemah.bila aku kenangkan apa yang mu dah buat,aku rasa sedih sangat kenapa mu diuji dengan berat.husna,mungkin ada dosa yang sedikit yang mahu dihisab.sabarlah sayang..Dia amat kasih kepadamu,melebihi kasihku padamu.Husna,i know you are strong enough to do this well.husna,aku sayang mu sangat.kuat tau!!

te said...

husna,kuat tau.chaiyok2!!
betul2,husna nakal,tapi baik.semoga allah tolong husna.ringankan beban husna.
husna kan hebat.jangan lemah semangat.

somebody said...

Ya Allah, ringankanlah beban sahabatku ini, kurangkanlah penderitaannya walaupun secebis..sesunguhnya Allah xkan menguji melebihi kemampuan umatNya,..mesti husna taw kan?..sabar ek husna, sesungguhnya disebalik penderitaan ada sinar cahaya yg menanti..

Anonymous said...

buat husnabaek...
ak tahu betapa byk penderitaan dan kesakitan yg kau lalui..dan aku tahu juga kau sgt kuat berdepan dgn ujianNya..bankitlah wahai sahabat,ak tau ko x mudah menyerah kalah..hati ini amat pedih apabila segala bebanan kau tanggungnya keseorangan..hati ini juga turut terseksa apabila teringat kembali segala ujianNya yang kau terpaksa lalui spnjg persahabatan kita..kau kna kuat walaupun apa yg terjadi..ak sentiasa support kau..syukron kathiran ats segala tasji' dan nasihat selama persahabatan kita & semasa ak lalai dan alpa..amat susah untuk ak mencari sahabat sperti kau..doa ak agar kau sentiasa berada di bwh rahmatNya dan sentiasa kuat berhadapan dengan ujianNya..ujian daripadaNya adlh hanya bertujuan melihat keimanan seseorg hamba kepada penciptaNya..igtlah setiap ujian yg menimpa atas kau amat manis kesudahannNya..andai pahit yg dirasai di penghujungnnya anggaplah ia sbgai satu pengalaman yang manis walaupun pahit untuk kau menelannya..ak sentiasa dibelakangmu..jgn mudah menyerah kalah..berjuang habis-habisan wahai sahabat..
syukron krn sudi terima aku sbgai kwn ko..ak amat menghargainya...

Sesungguhnya tidak disediakan jalan yg mudah untuk menuju cintaNya,menitis air mata ini tatkala merasa smkin jauh denganNya,tetapi janji allah tetap segar & mekar tanpa pengkhianatan,kerana kta yakin,Allah mengatakn.."wajiblah cintaKu kpd Org2 yg berkasih sayang padaKu"...AsSyahid Imam Hassan Al-Banna...

Anonymous said...

allah syg husna.husna baik.husna kena sabar.allah uji husna.allah nk tahu husna kuat atau tak.allah nk tahu iman husna.allah nak husna sentiasa dekat dgn allah..husna taqwa..taqwa pd allah..husna jgn takut.allah syg husna.orang kata,klo org yg allah syg ni mati awal..

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.