♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, January 21, 2010

21st January~

When i wake up from my sleep, i know today is a very special day to someone i care.

When i look at the date, i know the person surely wait for my wishes.


She is very special for me.

Dialah kakak saya.
Kakak yang sentiasa menemani pahit manis perjuangan saya.
meskipon dipisahkan jaoh tak terkira.

Kakak, nothing special i can give to u on ur besday,
i want to make this day very special to u,
but,
i cant.

Memang saya ada dua ornag kakak.
tapi kakak sulong, beza umurnya dengan saya 16TAHUN!
Sangat jaoh..

Tapi..
this sister,

NUR HANNANI MURNI INDAH KAMARUDIN
21 JANUARY 1986

DUlu waktu kecik2,mmg kami same2 membesar.
dan Ibu selalu bercerita,
kakak sangat sayangkan aku.

Ibu kate,
waktu aku umur 4tahun, aku dah masok belajar di darjah 3.
Sebab bile ibu nak hantar aku masok TADIKA,
kakak tak bagi,
kakak nak jaga aku.
Kononnye..
Maka kakak bawak aku belajar dalam kelas bersama2 dengannya.

Kami mmg rpaat,
kalau jumpa, kakak pasti tak henti ketawa. Aku kan pakar buat orang ketawa.
Kakak suke. Kalau kakak sedih, kakak selalu call aku.

Selepas kakak fly,
aku jadi sornag2.
Aku tade kakak.
Kakak yang sulung dah kawen, laen sket.
Maka, sebab tu aku lebih rapat dengan abang2 aku.

Setiap kali sume ornag balek kampung, pasti aku sornag je anak perempuan.
Jadi, aku snagat rapat dengan abang.
Kemana saje abang pegi, aku terpaksa ikot.
Apa saja abang nak makan, aku terpaksa masak.
(LELAKI mmg suke memberi arahan dan memaksa orang patu nak suro orang ikot cakap dia)

Sebab tu aku pandai beli baju bundle, pandai beli barang komputer, pandai baiki kereta, dan banyak kemahiran yang aku dapat dari abang..

Susahnya tade kakak. Aku sayang kakak aku. Bile die balek, mesti die suro aku teman die shoping lame2. Yang ni aku paling tatahan. Aku benci shoping lame2. Tapi sebab sayang kat die, aku snaggup teman die.. Akak,baek kan adek akak ni.

Setiap kali hari raya, kakak jarang ade. (tapi biasanya tiket flight akan disponsor oleh abang2).
kalo kakak balek, kakak balek skejap. Aku tade teman. Aku sorang2 tolong ibu kat dapur.(sebab tu bile kakak balek,aku tinggalkan die sorang2 tolong ibu kat dapor)

Aku nak kakak. Aku jeles tengok orang bole same2 dengan kakak.
Bile kakak nak balek, aku asyik hitung jari kaki.



Kakak, kakak..
Kite mmg berbeza. Abang kata, kite jaoh berbeza.
Kakak suke nangis, kakak mudah sensitif. (kalo gado pasal nak makan megi pon kakak bole nangis)
dan biasa aku adalah penzalim. Aku susah nak nangis. Tapi bile kakak nangis, aku rasa sebak. Sian kakak aku nangis nak makan megi tak dapat sebab aku dah habeskan.

Aku jahat, tapi kakak aku baek je. Setiap hari lahir aku, kakak aku mesti bagi sumthing kat aku. Walopon jajan super ring yang berharga 20sen yang kakak balut dengan kertas A4 ayah(pastu kakak kena tego sebab bazirkan kertas a4 ayah nak buat kerja). Tapi setiap hari jadi kakak, aku pasti tunjuk muka tade duet walopon 20sen nak belikan kakak jajan..

Bile kakak tade, baru aku tahu, sedihnya tade kakak. Aku tatau nak ngadu kat sape dah. Sekarnag, aku susah nak reach kakak aku. Kalo ade masalah, aku kena setel sendiri.
Abang? Kadang2 ade masalah yang takle gitau abang, nanti die marah.
Lelaki tak mungkin same dengan perempuan.
Abang takkan paham ape yang aku mahu walopon abang mmg cube faham dan buat2 paham.

Tapi kakak selalu tahu ape yang aku nak.
Aduh. rindunya aku kat kakak.
Bercucuran air mata tatkala post ni aku tulis,
KHAS BUAT RENUNGAN KAKAK DI NEGARA SUKARNO.

Kakak,dekna sayang kakak.
Abang pon same.
Tadi abang cakap,
nanti akak balek kite pg Pulau Perhentian same2.
Tu pon kalo abang tasebok keje.
Kakak,cepat balek,
banyak nak cerita..
dan bile kakak balek,
ibu dan baba pasti tatau nak layan sape.
nanti kite sebok2 buat cerita masing2.
kalo ibu dengar cerita aku,
nanti kakak nangis.
kakak suke nangis..
haha..

sume gambar dah hilang nak letak.
Computer aku masok virus.
dan sume gambar tak mampu nak selamatkan.
Semua kenangan telah lari ditelan MOBEZAT.
huh.

-LUAHAN BUAT KAKAK DI HARI LAHIRNYA.
SELAMAT HARI LAHIR KAKAK YANG KE 23!!-
CEPAT2 KAWEN.
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

1 comment:

Anonymous said...

dik,how can u do diz big mistake?
hahahaha.sedih molek kalu abe jadi hanani.dekna2..belajo2,final dekat doh tu.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.