♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Wednesday, June 09, 2010

HPA oh HPA

masa cuti lepas shortsem hari tu,aku sempat jugak pergi restoran HPA ni. Radix Chicken House kat KBTC kelantan. DUa kali jugak aku pergi melantak kat situ. First imppression aku dengan Radix ni tentulah bagos. Yelah. Ni ekonomi orang Islam. Aku sokong je ape2 untuk Islam. Tapi setakat ni aku tak jadi ahli HPA lagi. Tape lah. Restoran ni besar jugak. Banyak makanan yang ada kat sini. Lebih kurang KFC jugak.

Ni susun atur dalam restoran. Temanya warna oren. 1st time pergi,aku ikot kawan2 aku je. Kitorang makan ayam. Sedap je ayam RFC ni. Buleh le klo nak tandingi KFC tu.


Tapi KBTC ni baru lagi. Tak banyak kedai yang bukak. Dari segi tempatnya, tak brapa strategik jugak. Sebab kedudukan restoran ni terpelosok sket tepi dinding tingkat paling atas. Tapi kalau dah femes tu,kat ceruk mana pon orang cari jugak kan?















ha... ni restorannya.. Tengok dari luar,meriah je. Bila masok pon buleh tahan. Yang best, cashier yang jaga kaunter tu baek.. Pastu bile aku g kaunter je die bagi salam. yang pompuan plak pakai baju paras lutut. Sedap mata memandang. Alhamdulillah. Revolusi baru yang dibawa. Pekerja lelaki pun ok je. Orang pun ramai kat situ. Orang Cina pun ada yang makan kat situ. Kali kedua aku pergi dengan Abang dan Ibu serta Adik aku. Best jugak borong. Ade sate, Roasted Chicken,Fried Chicken dan macam-macam lagi la. Part yang tak puas hati, bila tade Radix Cola. Dah dua kali aku datang,jawapannya tetap same,habes! Huh.
HPA ni bagos je. Bagos sangat. Aku suka guna barang-barangnya. Tapi harga barang-barang HPA ni kadang2 buat aku tak mampu jugak walaupun aku tahu kebanyakan barangnya berkualiti. Huh~~
Tapi susah nak dapat la barang-barang HPA ni. Dah 3bulan aku mintak air mineral botol besar satu kotak,sampai sekarang tak dapat-dapat lagi. Kata 'pengedar bertauliah', Bahiah, tade stok. huhu. Penat eden tunggu. Air Mineral HPA best sangat. Aku suke~~ Tapi susah nak dapat~
Ok. Tu je lah. Wassalam.

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

2 comments:

misznurul said...

bole je nk sng dptkan stok, kene p kedah le kot, huhu....
kat sini, dhle hntr stok skit, pastu cpt lak habis....
cmne pon, jgn give up, hoho~

husna said...

aduh,nak p kedah,kena tambang lagi. takpe la... tak mampu eden. bapak ku seorang petani saja..
air hpa tu sedap sangat,patut la cepat habes.
yg pasti lagi best dari air watercooler kat kc tuh.
anyway thanks ya cik bahiah. jadi pengedar setia.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.