♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, June 18, 2010

Welcome, Oh LSTAD!

Since the Deputy Dean of STAD dah berubah, nama STAD pon dah jadi baru. Dulu, STAD sangat popular,dengan nama penuhnya, Student Activity Department di bawah teraju Madam Humaiyah. Sekarang STAD become LSTAD which stand for Leadership and Student Activity Department diterajui oleh Bro Izdihar ishak(tapasti betol ke tak ejaan nama beliau).

Anyway, doesnt matter lah apa pun namanya, STAD ke LSTAD(susah nak sebut) ke. Tapi harapan kami sebagai main component of STAD which is S that stand for STUDENT. Jadi apa yang diharapkan semuanya adalah kebaekan dan bukannya menyusahkan. Terima kaseh LSTAD terutama Bro Iz dan Bro Hisyam di atas briefing kepada PRO TEM CFS last Tuesday (15 June 2010),dalam sejarah..

Semoga dengan perubahan LSTAD, mampu memberi masa depan berpersatuan yang lebih cerah kepada pelajar CFS seluruhnya. Harpaan yang tinggi supaya LSTAD memahami apa yang dikehendaki pelajar dan yang lebih penting senantiasa mengutamakan nilai-nilai Islam yang tinggi dalam setiap apa yang diputuskan. Selain itu,tertarik dengan pernyataan Bro Iz yang inginkan KEADILAN buat semua pelajar CFS IIUM tidak dijadikan 'slogan' dalam keadaan tertentu. Tetapi menjadi KEADILAN sebagai 'slogan' dalam setiap keadaan. Benar,kami mahu KEADILAN tapi KEADILAN yang berterusan. Dan bila sebut KEADILAN, automatik tak mungkin ada kezaliman yang berlaku! Semoga Pimpinan Pelajar yang bakal naek dengan penuh KEADILAN seperti yang dipinta oleh Deputy Dean LSTAD membawa Society dan Club yang anda pimpinan ke Sirathal Mustaqim...

p/s: harap lepas ni LSTAD lebih mesra pelajar. Saya percayakan Bro Iz. Dan saya tentunya mengharapkan yang terbaek dari Bro Iz dalam masa yang sama tidak menjadikan sesuatu dengan harapan menguntungkan sesetengah pihak. Hidup Bro Iz!! Hidup LSTAD!! Hidup Pimpinan Pelajar! Hidup FSCC!!!

Wah FSCC pon belom ada lagi. Bulan Ogos baru aktiviti society dan club akan bermula..

Bila ada FSCC,barulah segala badan-badan berdaftar di UIA boleh bergerak!!
Tunggu FSCC!!
Chaiyook kepada calon2 FSCC!
Semoga berjaya!!
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

3 comments:

Anonymous said...

lstad?
payoh ngat nak sebut...

Anonymous said...

sebot lestad.haha.

mwdcy's said...

macam tepung kastad.
jadi medcy macamane skaarang?
ok ka?

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.