♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Wednesday, August 18, 2010

MEDCY ENGINIUS 1st year dan programnya..

aLHAMDULILLAH.. sudah lebih seminggu Ramadhan kita lalui dengan barakah. Alhamdulillah..

kini, kami (Husna, Syarah, Syahir, Fahmi) ditaklifkan menjadi ex-officio untuk program GCI (Grand Charity Iftar) yang bakal berlangsung esok hari. Sesunguhnya program ini boleh dikatakan rapid. Express. Segera. Kerana ia dibincangkan dalam masa satu malam dan digerak kerjakan dalam masa kurang daripada seminggu. Namun, Alhamdulillah, berkat gabungan tenaga kerja MEDCY dan ENGINIUS, semuanya berjalan lancar. Tambah pula diperhatikan oleh trainer yang pro dalam bab program-program macam ni. Alhamdulillah. Syukur kepada Allah.

Paperwork diluluskan dalam sehari sebelum program. Memang kerja gila,setuju? Dan disebabkan paperwork baru saje lulus, segala poster dan promotion bermula sehari sebelum program. Tidak dapat tidak, muka Program Manager, Aliff Yazit sangat tertekan. Kasihan aku tengok budak nih. Sabaq naa dik..

Program ini merupakan event pertama yang dibuat oleh MEDCY dan ENGINIUS. Colaborasi pertama. Kamilah perintisnya. (sebab tu banyak masalah). Program ini bakal dihadiri anak yatim dan ibu tunggal dari Rumah Anak Yatim Kampung Medan, Petaling Jaya. Seramai 40 orang dijadualkan hadir ke CFS PJ untuk memeriahkan lagi majlis berbuka puasa pada kali ini. Majlis ini boleh dihadiri semua members budak2 MEDIC dan budak2 Engine, dengan bayaran Cuma RM4. Mahal? Tak.. ini kerana RM4 termasuk berbuka puasa + moreh + donation + solat terawih di AMF. Ok la tuh kan. Haha. Yelah, kalau tak ada event canni, korang mane bole nak solat kat AMF kan? So, kire la jugak tuh. Huhu.

Ini merupakan kali pertama aku berurusan dengan LSTAD baru yang diketuai Bro Iz. Alhamdulillah. Takku sangka paperwork yang cincai tu boleh lulus. Dengar cerita, ia diluluskan kerana OBJEKTIF yang best. Tahniah SU. Aku pun tak pasti apa objektif tersebut. Dah diminta cek paperwork, tapi tak cek pulak tempat objektif tuh. Senget. Ting! Bukan saja lulus, malah mendapat bajet RM1000 daripada LSTAD. This is the 1st event yang aku handle LSTAD bagi aku RM1000. Huh. Bangga dengan Aliff Yazit yang merayu dengan Madam Sabrina untuk disahkan paperwork sebelum dihantar ke LSTAD. Kemudian paperwork tersebut lulus dengan bajet RM1000 diluar jangkaan kami. Sesungguhnya ALLAH lah yang memegang hati manusia. Allah yang membolak balikkannya. Subhanallah.

DEMIKIAN,

Ana sertakan butiran program yang bakal berlangsung:

GRAND CHARITY IFTAR

VENUE: ALMALIK FAISAL HALL

DATE: 19082010 (THURSDAY)

TIME: 6.00 PM

FEE: RM4 = IFTAR + MOREH +DONATION TO ORPHAN

ALL OF MEDCY AND ENGINIUS MEMBERS ARE INVITED.

*semoga matlamat kami dalam program kali ini Berjaya dicapai dan memenuhi syarat Allah agar amalan ini diterimaNYA.

Syukran jazilan kepada yang terlibat dan yang sentiasa membantu hamba yang lemah ini,

Terutamanya,

Syarah Munirah, adek beradek Enginius yang sudah dikenali hampir dua tahun.

Syahir, Vice President Enginius, yang baru kali pertama bergerak kerja, Alhamdulillah, berjalan lancar,

Serta tak lupa,

Fahmi Mat Zin, partner Trainer LG, mantan Head Comm DnW tenure lepas dan antara orang yang berpengalaman dalam menguruskan program seperti ini.

Syukran jazilan yang tidak terhingga kerana membantu hamba menjadi lebih pro dengan situasi sebegini. Semoga Allah membalas gerak kerja kita bersama. Dan semoga nilaiannya baek disisi Allah. Insya allah.

Buat adek2 MEDCY dan ENGINIUSku.. Kalian baru mula bertatih, dan kami memahami. Kami tidak mengharapkan 100% sempurna daripada gerak kerja kalian yang pertama, cukuplah kesungguhan dan keterlibatan serta komitmen kalian untuk bekerja. Semoga Allah meredhai kalian dan menjaga kalian sepertimana Allah menjaga kami. Semoga adik2 tidak penat dengan arahan dan karenah kami yang kadang-kadang menyusahkan. Kami mohon maaf. Dan semoga adik2 tahu bahawa, kami mahu melatih adik2 dengan latihan yang terbaaeekk.

Insya allah.

Syukran jazilan.

Wassalam.


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

4 comments:

unit cater said...

terkejut yang kak husna marah tadi kat unit catering.. sume diam.. huhu.. maaf kak husna.. saya tak hebat cam kak husna.. huhu

ida karim said...

salam kak husna.
terima kasih memberi tunjuk ajar.
rindu plak nak bersesi LG dengan kak husna n abang fahmi.
bila nk buat sesi LG kak?

Anonymous said...

kak husna and abang fahmi best~

husnataqwa said...

aik- akak marah ke? bukan marah.. terkejut sehingga menyebabkan tertinggi suara la dik..
korang ni suke sangat buat keje tak tanya senior dulu.. susa nk control.. huhu.

sesi LG? insya allah start kembali mingug depan.. tapasti lagi.. nanti kami bincang dulu ye dik..

best laa sangat.. klo best takkan korang asyik kata sesi LG tak best.. sesi LG tak best maknanya akak n abang tak best la kan..??

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.