♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Wednesday, September 22, 2010

Tasyji’ buat hati..






Sebentar tadi setelah penat(yeke penat? ke malas) menelaah buku Chemistry Silberburg, aku merenung henset. Badan mula nak panas balik. Ooh, susahnya! Terlalu banyak dosa, membuatkan hamba sentiasa ditimpa pembalasanNYA. Bersabarlah duhai hati. Henset aku ambil. Mainkan lagu dengan music player. Sementara aku membelek compilation. Tengok compilation teringat MEDCY. Aduh.. tension~~ tiba-tiba, satu lagu menarik perhatianku. Membuatkan hati ini rasa bersemangat. Moga-moga aku semakin kuat. Tuhan, apalagi yang aku mohon melainkan kasih sayangMu buatku… Selamat menghayati lirik lagu ni. Best. Cube dengar lagu ni.






Ku Berlari - Firdaus






Ku langkahkan kaki ini
Di hangat mentari pagi
Ku syukuri hari ini, aku masih berdiri

Dan aku tinggalkan masa kelabu
Dan lalu mulakan jalannya kerna-Mu


Semangat optimis diri jalan hari dengan pasti
Selama jantung berdetak, selama itupun

Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari agar hidup ini bererti


Terjatuh bangkit aku kembali
Susah payah aku tak peduli
Kerna hidup hanya sekali



Dengarkanlah teman seloka hiburan
Tak perlulah kita asyik nak berlawan
Kita semua kawan tak boleh berlawan
Kalau kita renggang kita ketinggalan

Bebaskan dirimu dari dibelenggu
Teruskan langkahmu ayuh kita maju
Mari bersamaku nyanyi lagu ini
Jangan difikirkan resah yang di hati

Semua itu hanya dimindamu
Tak perlu kau sangsi tak perlu kau ragu
Segala-galanya pastikan berlalu
Mentari kan muncul mendung kan berlalu


Suka duka perkara biasa
Kita pasti lalu bezanya pada waktu
Bila berlari kenalah berstrategi
Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati
Biarlah terlambat atur jalan cermat
Pelan-pelan kayuh jangan sampai otak penat
Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri
Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati
Biarkan saja, takdir semua nyata
Bersyukurlah masih lagi bernyawa

Dan aku tinggalkan masa kelabu
Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Terus berlari agar hidup ini bererti

Takkan berhenti
Berlari wujudkan mimpi
Terus berlari
Agar hidup ini bererti

Takkan berhenti berlari wujudkan mimpi
Berlari..






Tuhan, semakin aku hampiri, semakin berat dugaan datang bertandang. Aku mahu kuat. Biar keresahan hati berlalu pergi. Aku mahu setia menagih cintaMU Tuhanku……….





KAU SUMBER INSPIRASIKU...


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

6 comments:

fizah said...

tu macam nota bio je... tajuk repro kan? hihi

nurulhusna said...

haha. aaah. hem. lab report..
repro ke development? hooho

fizah said...

hoho. develop2.. okeyh2, apepun saya doakan husna berjaya dan sukses dalam exam. jangan malas2 nak study. usaha sebaik mungkin ye sebelum masuk ke dewan exam. insya allah allah tolong kita semua. lot of love... husna!

nurulhusna said...

insya allah... kejayaan unt mu jua..dan semua yg menghadapi peperiksaan..
Allah suka orang yg bersungguh2..
insya allah....

saya said...

Wishin U olda bes deq......
Faiza 'azamta fatawakkal 'alallah....
my pray wif u...
ta8 care gak....
Musti...... ^_^

nurulhusna said...

syukran... insya allah, wif u doa, may allah bless us...

yeay* best dapat wishes**

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.