♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, October 08, 2010

Segenggam tabah :))



Bertali arus dugaan tiba
Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian
Bagaikan camar pulang senja
Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki
Buat yang sedang rindu menanti
Segenggam tabah dipertahankan
Buat bekalan di perjalanan
Kau bebat luka yang berdarah
Kau balut hati yang calar

Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Tak siapa tahu hatimu
Biarpun keruh air di hulu
Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu
Pasti bertemu tenangnya


Ooh In-Team, thanks for this song, gimme segenggam tabah. Insya allah, berkat doa semua, semakin rasa cuba untuk bersedia. Suka duka itu kan sunnatullah. Suka pasangannya duka. Gembira pasangannya derita. Senyuman plastikku kian hilang. Gelak palsuku mula terbang entah kemana. Hadirlah, biarpun palsu, tidak mengapa. Asalkan ia membuatkan orang sekeliling bahagia. Segenggam tabah dari In-Team, buat semua. Cinta Allah~ J


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

6 comments:

Anonymous said...

;(
'sesungguhnya allah itu adil dan tidak zalim'
saya nk senyuman tu lagi. walaupun palsu,takpe,sebab saya bahagia bile awak ketawa. walaupun palsu,takpelah. :)

-ain

nurulhusna said...

kena datang umah klo nak. ain,kem salam ayah mami jugak.

Anonymous said...

cannot reach ur phone. belum ape2 dah buat hal. mmg nak kena. ayah mami kirim salam balik. ayah mami kata nati ayah mami bawak anggur banyak9.... kasi una senyum panjang9...

nurulhusna said...

[+___________+]
nah,panjang lah nih!

Anonymous said...

salam alaikum. alhamdulillah,saya salu baca blog nih. menarik. so many new thing i got. thanks ye for ur sharing moment. semoga ukht teruskan penulisan. its look something sad comes out, gonna to share it or not? hope u will. wanna to wait for that. :P
shall we exchange our YM? if u dont mind..

-siti sarah yahaya
-UiTM Skudai-

nurulhusna said...

tafadhali ya ukhti.
[pleasure]
tapi.. jangan harapkan sebiji strawberi yang manis dari sebatang kangkung yg longlai.. :))
husna_taqwa@yahoo.com
tadadhal2..

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.