♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, October 02, 2010

YM yang berhikmah



Munirah Zulkifli: adik
husnataqwa: haik?
Munirah Zulkifli: nape adik belakangan ni..

Munirah Zulkifli: bukak tajok cmtu


Munirah Zulkifli: mksd aniq


Munirah Zulkifli: em


Munirah Zulkifli: mst sbb ad ketan dgn adik kan


husnataqwa: as expected.. tapi ur expectation salah kot.. haha..


husnataqwa: saje.. sebab ade yang bertanya..


Munirah Zulkifli: oh


Munirah Zulkifli: hurmm


Munirah Zulkifli: ia mmbuatkan daku juga


Munirah Zulkifli: turut mengkaji


Munirah Zulkifli: dan betanye


Munirah Zulkifli: org y lg paham


husnataqwa: bagos. nice to hear. kadang2 apa yang kita tahu tak semestiny sama dengan yang sepatutnya kita paham..


Munirah Zulkifli: ahaha


Munirah Zulkifli: xpenah mengkaji bab2 ni scra mndalam sblom ni


Munirah Zulkifli: rase cm lwk plak


Munirah Zulkifli: hadoilaa


Munirah Zulkifli: n cuak pon ade


Munirah Zulkifli: haha


husnataqwa: perlu mengkaji sebab kemungkinan besar kita yang bakal melalui. bila kita melalui, susah dah klo baru nk buat persediaan.


husnataqwa: sebab tu perluny persediaan awal, supaya apa yang disyariatkan allah,


husnataqwa: menjadi syariat apabila kita buat, tidak menjadi maksiat. insya allah.


husnataqwa: bagi diri sendiri, bab cinta dan hati ni paling susah.


husnataqwa: mudah buat kita kecundang. tak kira la sape pun kita kan..


husnataqwa: sebab tu adik suka mencari2, menambah kefahaman..


Munirah Zulkifli: hm...setuju2


Munirah Zulkifli: bab hati nie


Munirah Zulkifli: susah.....................


Munirah Zulkifli: blh efek smue bnde


husnataqwa: naam.. yang lagi takot, bila masalah ni efek kan akhirat kita kelak. risauuu sangat kan......


husnataqwa: huhu. tetiba emo pulakss. hee


Munirah Zulkifli: haha


Munirah Zulkifli: mmg pon


husnataqwa: klo setakat efek dunia, insya allah mampu tanggung. ada orang nak tolong. tapi klo efek akhirat, sorang2, azab tatau la macamana..


Munirah Zulkifli: yep


Munirah Zulkifli: sbb tu takot sgt


Munirah Zulkifli: mgkn kite blh ckp mcm ni skrg


Munirah Zulkifli: tp nnt bile tyme tgh mnghdpi


Munirah Zulkifli: xthu mcm mane


Munirah Zulkifli: memelukan pesediaan y ckop


husnataqwa: betol tuu... itu yg takot nak hampiri tu. takot diri yang rasa dah bersedia tapi sebenarnya kurang dengan persediaan..


husnataqwa: lagi tkaot, klo benda2 baek yg kita harapkan dapat keberkatan, jadi sebalikny pulak. hem..


husnataqwa: tolong laaa lndungi kami ya Allah..


Munirah Zulkifli: huhu


Munirah Zulkifli: ameen


husnataqwa:


husnataqwa: paste perbualan ni dalam blog menarik jugak. heee


husnataqwa:


Munirah Zulkifli: haha


Munirah Zulkifli: boleh jugak


Last message received on 02/10 at 21:42


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

5 comments:

MUNIRAH said...

ngeh3..moga2 dpt d ambek hikmah oleh org lain...walupon ringkas..

nurulhusna said...

naam2. setuju...

bird said...

orang pasti rindu dengan bicara hikmah akak. kenapa laa saat2 akhir baru tuhan pertemukan kita..
trimas kak kerana menjawab segala soalan saya dengan hikmah..semoga akak menjadi daie terhebat.
takpe lah kak tak dapat amek syariah pun, akak tak blaja syariah pun, otak akak dah macam apa dah..moga akak disinari cahaya iman.
nak tanya, kenapa bila saya mesej akak tak pernah reply?

nurulhusna said...

....sebab akak memang tak suka reply mesej.. aci tak jawab macam tu?
huuu.. tak laa. sebab tak sempat nk reply kot. tadi dalam tren,pastu qada' tido. maaf2. tapi memang jenis susah nak reply mesej melaenkan hal kerja. takpe, ukhwah kita sambung kat syurga..
jangan puji snagat, bimbang bila kamu lagi kenal akak, nampak keburukan akak, kamu tak boleh terima. haza min fadhli rabbi...
ooh, jgn cakap tentang kos itu.. biar ia kemas tersimpan di satu sudut dalam hati sebagai impian yang entah bila bakal berkesampaian...
terima kaseh kerana menerimaku seadanya.. :))

bird said...

moga2 kita ketemu lagi di sungai syurga..

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.