♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, November 28, 2010

What a chapter? Huh!

Now. Organic chemistry. Ohhoo! Nampak baek je tade kira-kira. Tapi bila baca, poning den,poning. Senang kata, tatau apa matlamat. Ceyt, patutlah masuk kelas blurr je. Tutor tak reti nak buat. Ni lah orang kata, kalau tade matlamat nak belajar. Tapi waktu balek raya haji dah ada azam baru. Nak tumpu perhatian walau tak paham? Heh. Ade kesan ke? Mesti lah ada. Satunya,keberkatan. Satunya pulak sekurang-kurangnya, kalau tak faham pun, kita pernah dengar. Contoh kalau orang sebut carbonyl pun kita tahu. Tak delah kita ingat carbonyl tu sejenis kucing ke kereta ke. Kalau orang sebut ethanoic acid tu, kita tahu itu cuka! Daripada, buat tatau dengan pensyarah kat depan.

Oh u my organic chemistry, berlalulah dengan cepat. Aku tak sanggup melaluimu. Namun akak terus ku cuba walau payah susah menemaniku. J

Tetiba rasa rindu dengan basic Chemistry yang diambil sem lepas. Its better and nice. J takpelah, bersabarlah hati. J

Moga-moga dapat melalui semua ini dengan sonang hati.

Mak kata, mintak doa supaya kita suka dengan apa yang kita buat. Jadi, nanti tak payahlah kita buat apa yang kita suka. Sebab banyak benda yang kita suka adalah benda yang tak sepatutnya kita suka.

Jadi,mari mohon pada Allah, moga Allah kurniakan kita rasa senang hati, suka hati dengan apa yang kita buat.

Kalau senang hati, pasni tension ke, kena marah ke, insya allah kita bakal berlapang dada. Semahunya begitulah.

Moga Allah redha semua orang!


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.