♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, December 25, 2010

Kuatlah kamu.


Angin bertiup sepoi,

Seolah menghantar berita kegundahan hatimu,

Teman yang telah lama aku hilang khabar beritanya,

Teman yang aku rindu pada butir bicaranya,

Teman yang aku rindu mengaut inspirasi darinya,

Hati ini tidak tahu kenapa menyebut namamu.

Merindui saat bersama denganmu.

Seolah engkau pergi membawa diri.

Seolah engkau pergi dari kenangan yang pernah kita lalui.

Teman apa saja yang terjadi ingatlah pesanan aku ini.

Kita sampai bila-bila berteman.

Kita sampai bila-bila bersahabat kerana Tuhan.

Kita sampai bila-bila ada kenangan yang menjadi ikatan.

Jangan rasa kau dikhianati.

Jangan rasa kau dizalimi.

Apapun keadaan kau tetap dihati.

Selagi belum ada putusannya.

Aku kau dia dan mereka tetap seperti dulu.

Dan aku mahu selamanya kita seperti dulu.

Seerat simpulan ikatan persahabatan sahabat Rasulillah.

Aku mahu kamu kuat.

Ak mahu kamu kuat.

Aku mahu kamu kuat.

Ingatlah teman. Kuat. Kerana aku tahu kau kuat.

Apapun yang datang bertandang di hatimu,

Tepislah ia dengan iman.

Kau yang aku kenal sungguh kuat iman.

Maka aku tidak risau kerana pasti kau ketemu sebuah kekuatan.

Pergilah mencari kekuatan.

Tapi kembalilah ke sini,

Mari kita mencoret memori.

Lagi dan lagi.


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

2 comments:

Anonymous said...

hem... moga temanmu itu kuat...
kuatlah kamu...kuat.... ini ujian tuhan... kuatlah...

mkaa

Anonymous said...

jadilah sumber kekuatan..

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.