♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, January 29, 2011

Jangan fikir bukan-bukan. =)


Kadang-kadang, anda buzz saya di YM, saya tak reply. Mungkin anda fikir, saya tidak sudi melayan anda. Sedangkan waktu itu saya sedang berusaha untuk qailulah.

Kadang-kadang anda chat di FB dengan saya. Saya tak reply. Anda fikir,saya sombong. Hakikatnya saya sedang sibuk bersiap ke kelas,mungkin.



Kita suka fikir bukan-bukan.

Dan orang perempuan dikatakan kategori yang paling suka berbukan-bukan. J

Takpe, saya faham kaum saya ini,bukan terlebih fikir, bukan terlebih risau, tapi terlalu ambil berat. Sifat semulajadi wanita.

kalau jumpa orang couple, tanya dia. "Hubungan apakah yang sedang entum bina??"

kalau jawapannya seolah-olah menghalalkan hubungan tersebut, kata padanya, "Entum rasa hubungan entum halal? Beri saya dalil."

Wah, itu baru gentleman beb. J



Ok. Jangan fikir bukan-bukan. Kalau nak tahu kebenarannya, sila bertanya pada yang hak.

Tak guna entum beratkan kepala entum berfikir yang salah-salah. Kan best, kalau entum dapat penjelasan yang tepat.

Kurangkan kntrovesi, tingkatkan prestasi!

J



Kalau entum terasa hati dengan saya, tanyalah saya sebab musabbab saya menyebabkan entum terasa hati. Kerana mungkin saya melakukannya dalam kedaan yang tidak sengaja. Maka, mana mungkin saya sedar akan kesilapan saya. Saya cuba menjadi yang terbaek buat semua orang. Saya cuba untuk memenuhi segala kehendak orang lain. Tapi saya minta, kalau saya pernah membuat entum rasa saya tak suka pada entum, mengenetepikan entum, entum soallah pada ana. Mungkin ana ada jawapannya. Dan kalau betul ana memboikot entum, tentu ana ada reason dan sebab musabbab yang tertentu. Kalau nak tahu, tak payah buat conclusion sendiri, datang menghadap beb. Tanak jumpa depan-depan, YM ada. Email ada. Sume cara is ok. J





p/s: Orang suka kata saya dah ada 'calon' dan sebagainya, tak perlu susah-susah fikir bukan-bukan. Kalau berani,tanya beb. Jangan sangka-sangka aje. J

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.