♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, January 27, 2011

Semangat Jihad

>

Ucapan asy Syahid Abd Aziz Rantisi sejurus mengambil alih kepimpinan HAMAS dari Asy Syahid Syeikh Ahmad Yassin, "Buat apa kita takutkan kematian, semua manusia akan mati, samada kerana dibunuh ataupun kerana sakit. Jika saya diberikan peluang untuk memilih samada ingin mati kerana sakit jantung atau pun kerana (ditembak oleh) Helikopter Apatchie, saya memilih helikopter Apatchie!".


Pertama kali saya mendengar seorang penceramah melafazkan ayat ini, jantung saya berdebar-debar. Hebat sungguh semangat jihad beliau. Tidak takut mati di jalan Allah. Malah saya yakin, kecintaannya pada akhirat yang membuatnya begitu hebat semangat juangnya.

Masih adakah di dunia hari ini manusia sehebat Asy Syahid Abd Aziz Rantisi?

Sekuat asy Syahid Syeikh Ahmad Yassin?

Sungguh. Mereka pasti sedang menerima nikmat yang besar disana~


Alfatihah buat kedua-dua Asy Syahid dan buat semua yang telah terkorban kerana memperjuangkan agama Islam.

Alfatihah……….


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.