♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, February 28, 2011

“dan ingatlah semua ikrar kita..”


"Masih segar di ingatan ku sentiasa
Kenangan menggamit rasa
Tempuhi onak dan duri
Itulah yang diharungi
Janji yang telah kita bina
Tetap kekal abadi"
Bila buka FB, everyone keep saying the same thing.
"RINDU pada kenangan lalu."
Bila baca, rasa hiba pun ada.
Baru semakin mula rasa berharga.
"Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah diatas suratan
Kutetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Mencari hidayah dari pada-Mu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Alloh tabahkan hati hamba-Mu
Diatas perpisahan ini"
Perpisahan. Satu lumrah yg memang takkan dapat dielakkan.
Bertemu berpisah bukan benda luar biasa.
Ya, perkara yg terlalu biasa.
Begitulah kita 'bersahabat'.
Bertemu tidak jemu, berpisah tidak gelisah.
Masalahnya, bertemu dengan entum tak pernah membuah rasa jemu.
Tapi berpisah dengan entum beberapa jam sudah membuat hatiku gelisah.
Hanya Allah yg tahu betapa terasa ingin mengulang semua kenangan lalu.
"Bangkitlah mujahid bangkitlah
Rapatkan barisan rapatkan
Ayunkanlah langkah perjuangan
Mati syahid atau hidup mulia

Siapkan dirimu siapkan
Gentarkan musuhmu gentarkan
Takkan pernah usai pertarungan
Hingga ajal kan menjelang

Enyahkan rasa takut dan gentar
Walau raga kan meregang nyawa
Karena Allah tlah janjikan surga
Untukmu mujahid setia"
Dengarlah lagu itu. Dan bersiap-siagalah menghadapi hari mendatang.
Benar, perpisahan ini menimbulkan kegelisahan di hati.
Tapi gerakan kita tidak mati, mesti teruskan walau jauh dimata, tentu dekat dihati.
Mujahid setia, permantapkan diri dengan segala kualiti yg membina. Moga kita diberkati.
Berpisah, berjauhan bukan alasan untuk kita lemah dan melemahkan.
Berjanjilah,
Untuk melangkah tidak rebah.
Untuk membina tidak jatuh.
Untuk mencari tidak hilang.
Berjanjilah,
Selama mana sekalipun masa yang diambil sebelum kita bersua kembali,
Ikrar lampau tetap ikrar.
Tegakkan ISLAM mesti tegakkan.
Teruskan DAKWAH mesti teruskan.
Taqarrub ilallah mesti taqarrubkan.
Awak-awak semua,
Mari berjalan menuju SYURGA.
Tak kira siapa di sisi kita.
Yang penting dalam hati ada
AWAK-AWAK SEMUA.

 
Semoga Allah memberkati.
"Malam siang berlalu
Gerhana kesayuan
Tiada berkesudahan

Detik masa berlalu
Tiada berhenti
Oh syahdunya

Sejenak ku terkenang
Hakikat perjuangan
Penuh onak dan cabalan

Bersama teman - teman
Arungi kehidupan
Oh indahnya o ooo

Berat rasanya
Didalam jiwa
Untuk melangkah
meninggalkan semua

Kasih dan cinta
Yang terbina
Diakan selamanya
O ooo

Slamat berjuang sahabatku
Semoga Alloh berkatimu
Kenangan indah bersamamu
Takkan kubiar dia berlalu
Berjuanglah hingga ke akhirnya
Dan ingatlah semua ikrar kita

Hati ini sayu mengenangkan
Sengsara di dalam perjuangan
Jiwa ku merana dan meronta mengharapkan
Kedamaian dan jua ketenangan wo uwo

Tetapi kuatur pada hakikat
Suka dan duka dalam perjuangan
Perlu ketabahan dan kekuatan
Keteguhan hati berlandaskan iman

Slamat berjuang sahabatku(sahabatku)
Semoga Alloh berkatimu (berkatimu)
Kenangan indah bersamamu (bersamamu)
Takkan kubiar dia berlalu (ooooo)
Berjuanglah hingga ke akhirnya
Dan ingatlah (ingatlah) semua ikrar kita"


 

 
Hamba yang merindui awak-awak,
Husnabaek.

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

10 comments:

junior Q said...

akak memang suka nyanyi ea? asal nyanyi lagu tema je tengok akak semangat gile. suke nyanyi ea?

Anonymous said...

rindu awakawak jugak..

Anonymous said...

=)

nice shot husna. =))

nurulhusna said...

tade laa suke menyanyi. bole la. =)
lagu tema ape pulak ni.. tapaham2..=)

makin menjadi2 pulak tringat2. =)

n08n said...

syukran kak. moga ukhuwwah hingga syurga.
tak sempat salam akak hari tu. tengok muka akak stress je. tangan sakit ye?
syafakillah kak.

uhibbuki fillah. :)

nurulhusna said...

aik, muke stres? bila mase tuh? agakny perut lapar kot waktu tuh. =)

insya allah, semoga ukhuwwah abadan abada. take care ye!

n08n said...

hahaha. lawaklawak. lapar kot tunggu BBQ siap...
akak stress lepas rawat 'orang sakit' waktu tu. kita tengok akak stress je. kita balik awal hari tu. ada hal.
tangan dah ok ke kak?
sampai habis sem kita tak dapat gak peluk akak. :(

nurulhusna said...

aah. lapar sampai tak sempat pun nk makan BBQ. =( tade rezeki..

ye ke stress? biase2 je laa.. mane ade stress. mengantuk sangat kut. tak sempat tidoq. pastu tertidoq sat waktu rawat tuh. tu muka macam toya kot. =) jangan salah faham.. =)

tangan dah OK. makin baek dan pulih. =)

syukran amek berat adikku.

n08n said...

ok bos..
tangan dah baik tuh jangan nakal2 lagi ye..
perawat2 yg jiwa kental mane boley stress. mesti senyum dan ceria selalu.. hebat tadhiyyah akak. kagum2. =)

oke kak. see u again =( bakal merindui kakak n the geng.

nurulhusna said...

=)

all the best and may Allah bless.
=)

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.