♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, May 17, 2011

Almost two month…


Hampir dua bulan tidak menjejak kaki ke Istana di Kubang Batang. Setelah bermain hujan bak filem Hindustan kat The Mall, kemudian menyantap Nasi Arab kat food court, bas Sani Express meluncur laju membawa saya dan Wirdah ke bumi Pasir Mas. Hujan sepanjang perjalanan seolah-olah tahu apa yang ada dalam hati. Terketar-ketar menahan kesejukan. Mana tidaknya, basah lencun dengan hujan yang cukup lebat. Setelah Bintu Puaad menghantar ke stesen bas untuk mendapatkan teksi, tubir mata mula memberat, tapi pak cik teksi yang ramah mula banyak berbual, tak jadi nak layan perasaan. Ahha.

Setibanya di istana Kubang Batang, terkejut dengan banyak perubahan. Bakal berkenduri, jadi rumah pun banyak di'renovate'. Kata Ayah, tamau renovate banyak-banyak, tapi bila jelajah rumah tadi, banyak juga yang berubah. Takpelah, nak dapat menantu anak kelima yang baru katakan. Kalau nak tunggu menantu yang keenamnya, entah bila pulak. J

Biasanya dirumah, perwatakan kita akan berubah. Kalau du UIA, cara kita berjuang adalah berbeza, dan dirumah, bukan tak boleh berjuang, boleh, tapi methodnya mungkin sedikit berbeza. Yang penting mesti ada usaha untuk berjuang. Banyak juga kisah-kisah orang yang totally berubah bila berada dirumah. Kalau di tempat pengajian, dialah orang yang paling hebat, paling tak dok diam dan sebagainya. Tapi bila dirumah, dia menjadi manusia paling kuat 'TiKan' = Tidur + Makan.

Seruan untuk semua, termasuk diri sendiri yang baru sampai tapi sudah mula 'tenggelam' dengan nikmat yang ada di rumah, kita mesti ada 'aim' untuk melakukan sesuatu. Dan sila 'aim' benda yang baik-baik dan berfaedah. Ahsantum!


Friends, always KEEP IN TOUCH ya…!

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.