♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, January 08, 2012

2 more to go. Go! Go!

Alhamdulillah.




Sebenarnya dah lama tak jenguk blog ni. Biasanya jenguk tiap-tiap hari. Sebab broadband buat hal. Lambat sangat nak loading. Orang nak exam ni, sayang masa, jadi bila lambat loading, tutup je terus. Tak cukup sabar nak tunggu. Maka, terbengkalai lah laman sesawang ini.

Ada juga abang tanya, kenapa blog senyap tu. Rupanya patutlah jarang dia call saya, dia kata, skodeng blog je zaman moden ni, jimat kredit. ^_^

Di samping broadband celcom yang lembab seperti siput babi, fatrah exam juga mencabar diri. Mana tidaknya selang sehari satu paper. Hari ini otak rasa macam dah cramp. Infarction nih. 4 papers had been killed. Alhamdulillah.

2 papers left.

Sebelum saya masuk Kuantan, Kakak saya pesan,

"Nanti dok Kuantan, jangan buat perangai study last minute. Logik ke subjek yang belajar satu sem nak belajar dalam satu malam? Please la."

So, sejak datang Kuantan, saya berubah sikit. Tak berbawa-bawa perangai di PJ. Kalau sibuk dengan meeting ke, program ke, jenguk juga nota, kelih juga buku. ^_^

Dan betullah, bila final ni, tak rasa berat macam rasa kat PJ dulu. So, make sure, no last minute study. Mesti berdisiplin dengan masa. ^_^

Oh ya, 901 ni tarikh yang saya tunggu-tunggu juga. Nak sangat tahu apa keputusan mahkamah esok terhadap DSAI.

Apapun, keputusan mahkamah boleh menipu, tapi keadilan di mahkamah Allah kelak tidak ada satu pun yang terlepas.Barang sekecil-kecil urusan.


901 juga tarikh exam saya yang kelima. Lepas ni skodeng internet sajalah apa berlaku. ^_^

Oh Ya, tak lama lagi, walimah di rumah saya. Perkahwinan Abang yang terakhir. Beliau bertunang waktu kakak saya kahwin tahun lepas, Jun.

Dan alhamdulillah,after all, nak kawen pun dia. Dengar katanya dah buat persiapan hantaran dah kat rumah. Memang teringin sangat nak balik. ^_^

Abang grade di UTP, mechanical engineering. Saya dari PJ sanggup datang dengan BAS untuk konvo abang. ^^
Dulu, ingat abang nak kawen tunggu dewan siap. Tapi rupanya tak sempat dewan siap, dia nak kawen dah.
Oh ya, depan rumah saya, kami buat projek sedikit. Hasil kerjasama ayahanda dan Prof Nasir, insya Allah sekarang dalam proses menyiapkan masjid dan bangunan serta dewan untuk buka sekolah tahfiz engineering kat situ. Kelas bunyinya. Tahfiz engineering pulak. ^_^ Padahal tatau lagi, perlembagaan belum set up molek-molek lagi. Of course saya ulang setiap kali balik kampung, " nanti kakak nak jadi mainboard untuk sekolah ni." Dan biasanya Ayah akan jawab, "Kakak kena balik selalu la tengok sekolah ni nanti kalau jadi mainboard."
Harapannya, cepatlah projek ni siap. Rupanya saya tahu kenapa Ayah Ibu banyak spend untuk adik. Sebab memang projek ini akan hand-in kat adik. Yelah, sebab dalam adik beradik saya, semuanya dah kerja dan stabil, Adik sorang je pelik sikit. Insya Allah Ibu Ayah dalam proses istikharah nak hantar ke Hadral Maut. ^_^

Saya pula berharap dewan dan masjid tu cepat siap Nanti boleh la wedding saya buat disitu. Oh, cakap pasal wedding pulak, lambat lagi. Calon takde lagi. ^_^

Alhamdulillah. Sempat update blog akhirnya. Tengok, sebab otak kena kena infarction, update blog pun mengarut je. ^_^ Sorry~

Jangan lupa doakan saya ^_^


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.