♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, March 10, 2012

Munajat Cinta ^_^






Di keheningan malam


Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan







Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku






Ya Allah ya Tuhanku
Kusujud pada kudrat-Mu
Kuserahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradat-Mu






Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...



 Ya Allah, jadikanlah aku hamba yang sentiasa bersyukur. Meredhai ketentuanMU. Ikhlas dalam meniti ujianMU. Tidak mempersoalkan taqdir iradatMU. 

Setiap kali dapat nikmat, kita tak pernah persoalkan kenapa Allah bagi kita nikmat tu. Tapi kenapa bila dapat musibah/ujian, hati kita cepat persoalkan, "Kenapa aku kena lalui musibah ini? Kenapa bukan orang lain??"

Rupanya, kita belum cukup CINTA pada ALLAH.
Kalau kita cinta pada manusia, apa saja yang dia buat, kita redha. Kita tak marah. Dia buat kita susah, dia buat kita marah, dia buat kita sakit, kita tak kisah, sebab kita sayang dia.
Maka, cinta kita pada ALLAH WAJIB lebih dari itu. Apa saja yang datang dari ALLAH itu adalah yang terbaek untuk kita. Berhenti persoalkan kenapa, tapi banyakkan istighfar dan memohon ampun akan semua dosa-dosa. Insya ALLAH, tenang! ♥ 




Wahai mujahid, bermunajatlah kepada TuhanMu. Mintalah padanya secebis kekuatan untuk meneruskan langkah juangmu. Pohonlah padaNYA kekuatan, agar diberi istiqamah di jalan ini. 


Allah bersama kita. ^__^
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.