♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, March 06, 2012

Bushralana... ^___^

Alhamdulillah. Petang Sabtu yang lepas, sepetang bergayut dengan Kakak Ipar (isteri abang sulong). Macam-macam cerita dia kongsi.

next?


Of course la ada great thing dia nak kongsi. Mula-mula tu tanya cerita saya. Macam-macamlah saya cerita.  Dan next question, "Kereta OK tak? Aircond ok tak? Dah tinted belum?" ^__^

Kemudian tiba giliran kakak ipar pula bercerita.

Alhamdulillah. Ada berita gembira rupanya.
Aleeya. Anak sulung abang yu dan kakza. Chomeeel!

"Dekna, Ali nak dapat adik ni... HAHAHA" (Erk, boleh pulak dia gelak kat belakang tu..)

Saya memang terkejut + gembira = terkembira!
Ngikut sape suke makan eskrem ni.. ^__^

"Murah rezeki sungguh. Ali tu baru je genap dua tahun hujung Januari lepas. Baru je habis tempoh menyusu dua tahun. Terus dapat adik?" kata saya. Teruja sebenarnya. Dan tumpang gembira dengan rezeki mereka yang mencurah-curah. Alhamdulillah.

Family Abe Yu and Kak Za. ^__^
Nampak gayanya, bertambah lagi anak saudara saya tahun ni. Yang keenam OK. ^__^

Tapi saya sedang menunggu berita gembira dari pengantin baru. Dua pasangan pengantin baru. Takde dengar cerita lagi nak dapat baby. Kakak dan Abang Ayub. Abang Taufiq dan Kak Chik.


pengantin Jun 2011

Pengantin lama pulak yang memulakan langkah. Ingatkan tahun ni dapat dua anak saudara dari dua pengantin baru. Tapi rupanya ada rezeki yang tak disangka-sangka.

pengantin Januari 2012



Ada anak saudara ni best. Serius best. ^__^

Tahun ni rasa family lain sangat. Semua dah kawen. Dah stabil. Dah ada keluarga masing-masing. Tinggal saya dan adik sedang merangkak membina kehidupan.

Sering juga mereka bertanya perancangan hidup saya akan datang. Kata saya, saya muda lagi. ^_^



Memang ini berita gembira. Alhamdulillah.

Tahniah buat Abang Yu dan Kak Za. Semoga Allah merahmati rumahtangga kalian. Tak sangka, rupanya dah 11 tahun usia perkahwinan Abang dan Kak Za.

Dan buat Aleeya dan Ali, selamat dapat adik!

Ada jugak dok fikir dengan Kakak Ipar nak letak nama bakal anaknya. Kalau lelaki, abang nak letak Umar. Kalau perempuan, saya kata letaklah Umairah. Tapi Aleeya nak adik perempuannya nama Huda. Macam-macamlah. Dok gaduh pasal nama pulak. +___+


Ini yang membuatkan rasa tak sabar nak fly ke Johor minggu depan. Johor, here i come. ^__^



Ohhh. Sangat sweet. =,=

Buat Abang dan Kakak, terima kasih sebab tak pernah boring dengar cerita saya, dengar masalah saya. Walaupun tak pernah kenal nama-nama yang sering saya ceritakan, tapi kalian mendengar seperti kalian mengenali mereka. Terima kasih sebab jaga saya yang nakal. Yang drive malam walaupun rabun. Yang macam-macam lagi lah. ^__^

Ali. Tak lama lagi dapat adik. ^__^
Love you all. Much much more. ^__^




:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.