♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, April 20, 2012

Terima kasih Murabbi!

Pesan murabbi,

"Orang beriman itu tidak sedih dengan apa yang telah berlaku dan tidak takut dengan apa yang berlaku. Kerana jiwamu penuh tawakal pada ALLAH yang satu."

Terima kasih kerana mendidik hati ini agar dekat dengan ALLAH. ^_^


Pesan murabbi lagi,

"Kekuatan itu perlu dicari. Ia tidak terbina dengan sediri. Carilah ia dengan pemilik kekuatan. Juga DIA yang satu."

Aku mengeluh lagi,

"Kenapa doaku tidak dimakbulkan DIA? Kenapa permintaanku dipandang sepi cuma?"

Jawab murabbi,
"Kalau semua permintaanmu ditunaikan, apalagi yang kau akan harap pada Tuhan? DIA sedang melatihmu bersabar. DIA juga sedang mengujimu sebentar. Barangkali kau tak pernah sedar, banyak benda yang DIA beri sebelum kau memintanya."

Aku persoalkan lagi,
"Kenapa Tuhan seringkali mengecewakan aku?"

Jawap murabbi,
"Berapa banyak Tuhan mengecewakanmu? Dan berapa banyak DIA memudahkan urusanmu? Berapa banyak DIA memberi nikmat padamu? Cubalah kau hitung. Cubalah.."


Akhirnya aku terdiam, malu pada diri.

"Kembalilah sujud dan meminta pertolongan dengan DIA. Ya, sudah lama kau merintih padaNYA, maka teruslah merintih, DIA mahu mendengar rintihanmu berpanjangan. kerana DIA sayang padamu. Sangat sayang. Aku juga menyayangimu, tapi DIA berganda ganda kasih dan cinta kepadamu."

Tiadalah di dunia ini aku mencari melainkan keredhaan ALLAH.
Tiadalah di dunia ini aku kejar melainkan rahmah ALLAH.

Dan tiadalah saat terindah bagiku didunia ini selain dari hanyut dengan lantunan suara yang memuji DIA.

Terima kasih Masjid Afzan. ;)
Dah lama tak pergi sana, last transit di situ rasanya waktu sem lepas. Waktu qiam di Masjid Afzan bersama Cik Bahi, Cik Wirdah, dan Cik Khadijah.

Hari ni, malam Jumaat yang barakah, tergerak hati mahu kesana. Selepas kelas, bergegas ke sana. RUpanya, ada hikmah atas pemergianku. ^_^


Terima kasih ALLAH, memilihku menjadi tetamu Masjid Afzan yang bertuah. ^_^
Namun Masjid UIA, kau tetap dihatiku. ;)

Sungguh, aku mencintai orang yang hatinya cinta pada masjid. ^_+


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.