♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, May 26, 2012

Diary Exam : Senyum tapi istighfar ;)


Senyum sebab : tengok dah nota ni, tapi tak hadam. 

Atau terfikir, waktu jumpa lecturer, dia dah bagi hint ni, tapi buat tatau.

Ala kulli hal, tak patut senyum, kena istighfar bila tak blh jawab. mungkin kerana dosa-dosa 

kita yang menghijab kita dengan jawapan. ;)


Mungkin kerana hak-hak kita kepada manusia yang tidak kita jaga. ;)

Jangan lupa solat taubat setiap hari. ;)

Aku takut pada dosa, kerana dosa itu kesannya terlalu besar, kesan pada duniaku, kesan pada akhiratku.
Aku takut pada dosa, kerana aku bimbang kerana dosa itu membuatkan rahmat Allah jauh dari aku.

Dan aku tidak punya apa-apa sekiranya Allah tidak merahmatiku.

p/s :
Masalah dalam dewan exam adalah dewan exam KAHS terlalu sejuk. Kot MEDCY tak mampu menghilangkan sejuknya. Esok kena bawak sweater 'Australia' kot. 


Esok exam 
UNGS 2040.
Islam, Knowledge and Civilization.

Doakan saya dan mereka.

Hasbiallahu wa ni'mal wakil.
Ni'mal maula wa ni'mal naseer. 

;)

Saya takde baju warna pink.
So sorry.
Lagipun hari ni blurr sangat.
Masih dalam MC sebenarnya. ;)

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.