♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, March 07, 2013

Berat.

Akan datang ujian, sehingga kita rasa berat.
Akan datang rintangan, sehingga kita rasa hilang.
Akan datang halangan, sehingga kita hrasa putus asa.

Dan kini, semuanya telah datang.

Quran aku alunkan sayu. Rintihku pada Allah agar dihilangkan rasa ragu.

Solat aku hayati satu persatu. Pintaku pada Allah agar dihantar bantuan.

Sungguh, saat ini adalah saat yang cuma aku inginkan adalah berada bersama yang tersayang. Melihat yang tersayang, mwndengar bicara yang tersayang, bisa jadi inspirasi untukku.

Aku perlu kekuatan. Dan milik Allah segala kekuatan itu. Bantulah aku. Kerana kalian adalah wasilahnya.

Sungguh, telah tiba saat semuanya terasa berat. Moga Allah ringankan.

"pukul diri kuat-kuat dan kata pada diri sendiri, aku akan kerja sungguh-sungguh.."

#pasrahitumenyerah.

Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.