♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, March 02, 2013

Mac??

Allahu Allah..

Terkejut tengok tarikh hari ini.

02032013

Mac?

Cepat sungguh masa berlalu.
Saya menyelongkar blog sendiri. Ia sudah menjadi asing untuk tuannya sendiri.

Februari saya hanya mampu menulis 4 posts. Ohhh. Satu prestasi yg sangat mendukacitakan!

Bulan 3 : Hampir separuh perjalanan lagi untuk menamatkan tahun dua. Tapi keadaan saya sangat kucar kacir. Terutama dari segi akademik. Memang di awal semester saya cukup gembira dgn pointer terkini. Tapi sekarang, fikir saya panjang.

Lecturer kerap berbisik, "pointer kena naek,tak boleh turun!"

Saya mengadu pada abg kkk. Saya takut dgn cabaran itu.

Satu saja pesan abang, saya harus percaya pada diri sendiri dan usaha sehabes baek. Insya Allah!

Percaya diri adalah kunci untuk kita menagih usaha gigih!

Saya takut dengan cepatnya masa yg berlalu.

Tapi, ada satu perkara yang saya perasan. Sibuk macamana pun saya, saya mesti call Ibu. Mesti. Kalau tak,hati saya tidak tenang. Biarlah hanya dengar suara Ibu. Biarlah tidak borak panjang. Ia sudah cukup menghiburkan saya. Itulah satu-satunya manusia yg tidak pernah bosan dengan saya. Yang halal untuk saya dan ladang pahala buat saya. Itulah Ibu. ;)

Ibu kerap kali mengeluarkan isu. "Kakak nanti dah kawen, Ibu bosanlah kakak tak ada.."

Ayat sedih. Saya pun sedih. Selalu tertanya-tanya, is it so? ^^

Takpe Ibu. Doakan kakak kawen dgn pejuang. Masa dia banyak untuk Islam. Ibu takkan kehilangan kakak. Melaenkan kakak mati. Dan Ibu, mati itu terlalu dekat dgn kita. ;)

Mac, semoga sebulan ini baek-baek saja. Insya Allah! Dan bulan akan datang juga... ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.