♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, March 14, 2013

Saya mohon doa semua!

Pertama, doakan segala huru-hara dan perang di Lahad Datu selesai dengan baek. Sudah tidak sanggup saya mendengar pertumpahan darah berlaku,mengorbankan nyawa muslim. Lebih oerit dan menyakitkan, peperangan ini sesama muslim. Tolonglah doakan.

Kedua, bahang PRU13 sudah terasa. Tempoh Barisan Nasional memerintah sudah tamat. Tapi pembubaran parlimen masih belum diumumkan. Malah, Najib mengumumkan kenaikan gaji untuk penjawat awam. Satu perkara yang kurang adil. Mohon doa, agar PRU13 berlaku dengan telus dan tiada konspirasi. Mohon juga PRU13 adalah sejarah besar Malaysia menukar tapak pemerintahan kepada yang lebih baek.

Ketiga, doakan kesihatan Ayah saya yang semakin memberat. Sayu hati saya tidak dapat bersama Ibu dan Ayah. Berkali saya minta kebenaran untuk pulang, tapi Ibu tetap berkeras.
"Kehidupan kakak di UIA. Ayah ok, tade apa.. Kakak sempurnakan tugas kakak,nanti cuti,baliklah!"
Mohon doanya!

Keempat, doakan saya yang bakal menduduki 5 paper berderet tanpa senggang selama 5 hari pada minggu hadapan. Gusar dan gundah gulana saya,sangat. Kos laen hanya satu dua paper sebelum cuti. Tapi kos saya, ada 8 paper, 5 paper sebelum cuti,setiap hari. Saya yakin,saya perlu menumpahkan srluruh tenaga untuk akademik, tidak boleh semata bertawasul dengan perjuangan. Harus saya ingat dan mengerti syariatullah dan sunnatullah itu perlu seiring. Saya cuma mohon doa kalian, moga Allah mudahkan urusan saya dan kawan-kawan!

Kelima, marilah kita doakan kesejahteraan Umat Islam seluruh dunia. Kita doakan kemenangan Islam kedaulatan Islam. Kita mohon doa agar Allah ampunkan dosa kita serta seluruh muslimin dan muslimat.

Keterakhirkatanya, kita tidak tahu doa siapa yang makbul dan diterima Allah. Boleh jadi doa salah seorang dari kalian yang membaca post ini. ;)
Itu sebabnya saya mohon doa kalian. Semoga Allah memberikan kita jalan keluar yang terbaek. Amiiin.

Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

3 comments:

Anonymous said...

Saya doakan awak. :)

husnataqwa said...

Terima kasih. ;)

baby baby said...

k.husna sgt baik,i.allah urusan k.husna akn dmudahkn Allah. K.husna baik sgt. Allah akn tlg.. K.husna byk inspirasikan sy.. Huhu

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.