♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, July 09, 2013

Sejahtera buat Mesir

Mutakhir ini,
Saya jarang membelek mukabuku.
Saya sibuk dengan agenda lain di bumi Kuantan.

Namun,
Setiap kali saya berpeluang membeleknya,
Hati ini gelisah.
Mata ini berair.

Saya terpesona dengan rakyat Mesir.
Semangat yang ada pada mereka,
Bukan semangat yang biasa.
Malah terlalu istimewa dan luar biasa.


Saya kagum dengan rakyat Mesir.
Demi mempertahankan kepimpinan Dr Morsi,
Nyawa mereka sanggup dipertaruhkan.
Mereka memilih berada di dataran.
Yang penuh sesak dengan jutaan manusia.
Sedang mereka mampu istirahat dengan tenang di kediaman mereka.

Namun,
Mereka memilih jihad.
Mereka memilih syahid.
Mereka memilih akhirat.
Mereka memilih syurga.


Celakalah tangan yang menggulingkan Dr Morsi dengan kejam.
Allah tidak akan melepaskan mereka yang zalim.

Mesir...
Suatu waktu dulu,
Bumi itulah tempat idamanku.
Mahu berkelana mencari ilmu.
Mahuku terokai tanah sucimu.

Tapi,
Taqdirku bukan begitu.
Aku disini di taman ilmu dan budi.
Mengemis ilmu buat bekal diri.
Supaya menjadi cahaya menyinari duniawi dan ukhrawi.

Tetap,
Keinginan untuk menjejak tanah Mesir masih bersisa.
Mahuku ziarah sungai Nil dengan yang tercinta.
Moga ziarahku ke bumi Mesir suatu masa nanti,
Dibawah pemerintahan Dr Morsi.
Hasil keringat gigih para mujahideen yang gigih berjuang.
Bukan dibawah pemerintah kuku besi.
Yang sekular dan tidak takutkan Allah!

Para mujahideen,
Teruskan berjuang.
Kuatkan hati, cekalkan azam.
Bekalanmu adalah iman.
Perisaimu adalah taqwa.
Ternyata ia lebih kebal dari senjata canggih para kuffar.

Para mujahideen,
Di hatimu ada Allah,
Di bibirmu tidak kering meratib Asmaullah.
Itulah senjata yang lebih bernilai,
Dari segala jenis senjata yang ada di dunia.

Para mujahideen,
Tangismu bukan lemah.
Tangismu tangis memohon barakah.
Aku yakin Tuhan mendengar.
Aku yakin Tuhan akan permudah!

Sejahtera buat Mesir!
Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.