♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Wednesday, November 27, 2013

Kenangan Disember lalu dan kini. ;)

Kawan dari Jordan menelefon,

"Its December. Next month is 2014. How was your 2013?"

Saya tersenyum. Muhasabah ringan dari seorang sahabat.

Siapa sangka 2013 sudah hampir melabuhkan tirainya. Tentunya masa akan berlalu dengan lebih pantas. Mana tidaknya, December merupakan exam month. Sejak 3 tahun di UIA ni, memang takde merasa mana pun December. Its just exam fever.

Di bumi UIA sedang hujan dengan banyak aktiviti menarik seperti IKOD. Alhamdulillah, saya saban tahun menunggu IKOD. Jika tahun lalu saya merupakan antara komiti yang berdemam panas menjayakan IKOD, tahun ini tidak lagi.

Saya teringat rasa kepala macam nak pecah, bila cari speaker tak dapat untuk opening IKOD. With the restricted budget but high expectation, memang rasa macam nak muntah.

Subhanallah. At last, with Yatt Hamzah and Ustaz Azariza, we survive. Yet, it does not strongly attract people to come. Saya hari-hari dalam kelas tak dapat nak fokus. Mesej bertalu-talu masuk inbox tanya pasal speaker dan program. Subhanallah, indah sangat kenangan tu.

Sebab belajar stress handle program, dah jadi biasa dengan stress. Stress tu bagus sebenarnya. Sebab ia buat kita dekat dengan Tuhan.

Masa waktu stress tu, saya memang solat kat masjid je. Minta bantuan ALLAH.

Dan siapa sangka, disaat akhir, Allah datangkan Mat Luthfi membantu menjayakan program kami.

With his sempoi personality, saya sungguh gembira Allah menemukan kami. Sebagai APM, of course ada golden time with him. Besides, saya yang memang contact dan 'pujuk' dia untuk jadi moderator. At the first place, dia tak mahu pun mencapub. Oh so low profile lah Mat Luthfi ni. ;)


Datang dengan bas, sorang, tamau duduk hotel, semuanya membuktikan he doesnt demand high. Alhamdulillah. ;)

Dia juga kaki masjid, suka baca buku, ikut grand Qiam dan sangat friendly. People out there should follow this good attitude. Dia bukan saja jadi 'baik' dalam video but also in his real life. Indeed! ;)

Saya mengaku, saya tak sangat ikut video mat Luthfi. Tapi  saya tahu tentang dia. Sebab people around me memang gile kentang minat Mat Luthfi ni. ;)
So i dont feel so excited walaupun waktu mula-mula dia sampai UIA, he come to me, raise his hand with tabik hormat and said,
"Husna!" he greet me with smile.

Semua orang sebelah saya cair kot. Tapi saya steady jah. ;)

Wah, really a good moment waktu buat opening IKOD. Alhamdulillah.

Sekarang, IKOD berjalan lagi dengan banyak aktiviti menarik.

Semoga IKOD akan datang juga lebih menarik dan more intellect. Insya ALLAH.

My ex-roomate kat DQ dah kawen. Kawen dengan my president waktu pegang MEDCY dulu. Alhamdulillah. Syukur dan gembira sangat dengan wedding Liyana Arsani dan Siddqi Abidin. Both of them are sweet. ^^

 

People keep asking when to get married. As my bestfriend will be married soon, this December.
I told them in return of their question,
"Soon."

People keep asking when to get married, but people forget what is the criteria to become a good wife/husband?

When my besty is going be to a wife, i feel very afraid if i imagine i was at her place. Seriously, i not totally prepared yet. How can i leave all my habit before such as hang out with friends, stay in front of computer to read something for a long long time.. Ah, of course a lot of habit will be change after get married. Imagine that, i not yet prepared. So old excuse. So fool excuse. Ok. Yes it is. ;)


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.