♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, November 23, 2009

dedikasi buat sahabat-sahabatku(versi wajib baca)

salamullah alaik.
sesungguhnya sekiranya ana ditakdirkan hidup sendiri didunia ini,mana mungkin ana mampu untuk menjadi seperti hari ini. Sekiranya hari ini ana tidak didampingi sahabat-sahabat seperti mereka,tentunya ana tida setabah dan serela ini untuk infaqkan diri pada Islam.
Tuhan,ana sedar peri pentingnya seorang sahabat.
Namun,ana tetap kesal kerana tidak mampu menjadi yang terbaek buat sahabat-sahabat ana. Sedangkan ana sentiasa mengharapkan yang terbaek dari mereka. Ana sentiasa mahukan mereka disisi ana saat ana memerlukan mereka,tapi nyatanya ana tidak sanggup berkorban kepentingan ana untuk bersama mereka saat mereka memerlukan ana.
Sahabat,ikatan ukhuwwah itu di dalam hati,namun bukti kaseh sayang itu pada kelakuan peribadi. Sahabat,jika dunia ini ditakdirkan milikku sekalipun,nyatanya tak mampu aku menggantikan dunia itu denganmu kerana engkau sahabatku,sentiasa bersama aku,susah senangku.
Sentiasa menyokong aku baek burukku.





Tuhan,tanpa mereka mungkin aku sudah jaoh dari jalan perjuangan ini.
Tanpa mereka mungkin aku buntu tatkala aku mencari jalan melakukan sesuatu,
Tanpa mereka,mungkin aku hilang diri tatkala pelbagai ujian menimpa.
Khususan buat sahabat-sahabat,
ikatan kita ikatan persahabatan,sampai bila-bila,ikatan itu tetap ada dihati. Meskipun suatu hari nanti kita berpisah jaoh beribu kaki,
namun selagi rasa persaudaraan itu wujud didalam hati,
tentunya kau tetap akan aku ingati.
Sahabat, pergilah engkau sejaoh mana yang ingin kau pergi,
langkahlah engkau di bumi mana yang ingin kau melangkah,
lari lah engkau sejaoh mana mahu engkau lari,
tapi percayalah,
apabila engkau memerlukanku,
engkau pandanglah kebelakang..
moga-moga TUHAN mengizinkan aku tetap disitu,
memberi tasji; jika kau perlukan,
menjadi pelepas lara jikakau mahukan.
Kerana aku sahabat,sampai bila-bila akan menjadi sahabat.
kerana aku teman,sampai bila-bila aku mahu menjadi teman.
Kepada sahabat-sahabat yang jaoh mahupun dekat,
yang dikenali atas jalan dakwah,
yang dikenali kerana kerja mahupun persatuan,
dan yang paling dekat,sahabat-sahabat yang dikenali kerana Al-Quran,
selagi mana aku mampu berdiri,engkau sokonglah aku pada jalan kebenaran,
tapi sekiranya suatu hari nanti aku jatuh lemah berdiri,engkau dokonglah aku agar aku kembali bangkit dalam nafas perjuangan.
sekiranya suatu hari nanti aku lalai tanpa peringatan,sedarkanlah aku dengan janji-janji perjuangan kita.
Kerana hidup ini sangat bermakna apabila kita infaqkan diri kita pada perjuangan selama-lamanya.



Jangan biarkan aku hanyut dibuai kesenangan dan nikmat dunia.
Sahabat,sekiranya engkau rasa senang,aku turut dibuai bahagia.
Sekiranya engkau diulit derita,akulah insan pertama yang mahu menghilangkan sengsara.
Semoga persahabatan kita diredhai ALLAH dan perasaan kaseh sayang antara kita disemai kerana ALLAH. Semoga suatu hari nanti syurga menjadi saksi persahababatan kita ini.





Dari itu,terimalah aku dan segala kekurangan aku,kerana aku juga manusia biasa yang sentiasa lemah,lalai dan berdosa.
Terimalah aku dengan hatimu yang mahu membimbingku,mahu melihat aku bangkit sebagai MUJAHIDAH AGAMA yang bakal menggegar dunia.
Sekiranya engkau ingin bangun berjuang,
datanglah kepadaku,
kejutkan aku,
pimpinlah tanganku,
kerana aku juga mahu bersamamu,
berjuang untuk agama yang satu.
Sekiranya engkau ingin syahid,
ajaklah aku,
siapkan jua medan untukku berjuang,,
temanilah aku untuk mendapat gelaran tertinggi itu.
Sahabat,
sekiranya kakimu mahu melangkah untuk ISLAM,
mahu meninggikan SYIAR ISLAM,
mahu melihat kegemilangan ISLAM,
tariklah tanganku,
bawalah aku bersamamu,
nescaya tak mungkin aku menolak menemanimu dalam perjuangan sucimu.
Takkan aku lemah bersamamu memikul tanggungjawab besar ini.
Tak mahu aku takot menggegar dunia pada jalan DAKWAH ini.

Dedikasi khas buat bakal peneman syahidku dan pejuang jihadku,

sekiranya aku bakal isterimu,pastikan isteri pertamamu adalah dakwahmu untuk ISLAM,maka aku sangat berbangga menjadi isteri keduamu..



-original by,
husnabaek.



**If One Day..**

If one day you feel like crying...

Call me.

I don't promise that I will make you laugh,
But I can cry with you.

If one day you want to run away-
Don't be afraid to call me.

I don't promise to ask you to stop...
But I can run with you.

If one day you don't want to listen to anyone...

Call me.

I promise to be there for you.
And I promise to be very quiet.

But if one day you call...
And there is no answer...
Come fast to see me.

Maybe I need you.


If I ever ignored you.


I'm Sorry...


If I ever made you feel bad or put you down.

I'm Sorry...


If I ever thought I was bigger or better than you.

I Luv You...


Don't ever forget that! Through bad times and good,

I'll always be here for you.


I am Sorry...

For everything wrong I've ever done.



I'm writing this because what if tomorrow never comes?


What if i never get to say good-bye or give u a BIG hug?

What if i never get to say I'm sorry?


Because what if tomorrow never comes?


maafkan diri atas segala khilaf yang tak pernah henti.
semoga kita sama-sma dirahmati.
ALLAH,semoga dengan tulisan ini,
KAU yang menjadi saksi!!
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

6 comments:

anonymous 1 said...

bismillah walhamdulillah

erm nak komen pasal muslim manga jer..itu ialah bukan Muslim manga

ps:sajer jer bgtau sebelum editor die mengamuk

nurulhusna said...

salam jugak
sbelom ketua editor die mengamok ana cepat2 buang.
tatau pon bukan muslim manga.
ingatkan dah betol.
syukran.

anonymous 1 said...

erk dah buang ek..

effiesien tol la pemilik blog nih

husna said...

mesti laa..haha.
well,you know me..

ust bohairi junior said...

TUKAR JE GAMBAR TU!!

"Sahabat,ikatan ukhuwwah itu di dalam hati,namun bukti kaseh sayang itu pada kelakuan peribadi."

Gua respek sama lu..

Haasibu anfusakum qabla an tuhaasabu..

husna yg malas nak sign in said...

ni tetiba haluan siswa ke ape?
nk buang gambar ape?
huh~
syukran~
wa respek lu jugak sebab lu ade kaetan dengan ust bohairi.
siiru ala barakatillah..

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.