♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, March 05, 2010

cuba resepi saya!

... bismillah..

bukan nak ajak rasa tom yam ayam kegemaran. Bukan jugak nak bangga diri dengan masakan. Sejak balik ke rumah, belum tunjuk skill lagi. serba salah nak masak untuk makan sorang diri. Anak tunggal lah katakan. :(

Pernah tak kamu bangon dari tido, dan kamu terfikir, hari ni tak nak buat dosa. Tak kira dosa kecik atau dosa besar. Pernah tak? Selalu kan?

Bila bangun dari tido,saya selalu terfikir begitu. Hari ni tamau buat dosa! Bila kita kate,kita tamau buat dosa,maksudnya kita akan buat pahala. Pernah tak kamu cube lakukan?

Agaknya bagaimana rasanya?

Saya pernah mencuba. Bila bangun dari tidur, saya akan senyum dan kata, "Hari ni Husna tak boleh buat dosa. mesti jaga jangan buat dosa. set!"

Kemudian bangun dan solat, serta minta dari Allak kekuatan.

Tapi setiap kali saya cube, saya akan gagal hanya disebabkan MULUT saya..

Mulut ni senang sangat nak membinasakan kita. walaupun lidah yang bertutur ni antara organ yang tiada tulang, tapi paling susah nak jaga.

Menipu, berdusta, mengumpat, bercakap benda lagha, bercakap yang boleh menimbulkan fitnah dan mengeluarkan aib orang. Sume mulut punya kerja. Mulut2 jugak, lahirnya perbuatan bermula dari hati jua!

saya selalu failed. Jadi saya berniat berkongsi resepi "sehari tanpa dosa" ni dengan kawan2 laman sesawang saya.
Cuba kamu buat,jika dapat,bagitau saya apa perasaan kamu.

Hidup sehari tanpa dosa. Jauhi dosa, dosa: anda pilih,anda ke NERAKA.

Aku mohon sejuta perlindungan dari Allan..

Jangan lupe cube resepi baru saya!
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.