♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, May 30, 2010

Noor Fatihah Fatin Jaffri

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi
Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini
Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku
C/O : Oh Tuhan Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya
Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

Buat adik beradik MH ku,
Fatihah Fatin Jaffri,
Perpisahan antara kita berulang lagi,
Engkau pergi bukan kerana tewas,
tapi engkau pergi dengan gagah,
Citamu berjaya engkau gapai,
memenuhi harapan mama serta papa,
meskipun kita bakal jauh terpisah,
kita bakal susah ketemu,
kita bakal jarang berbual mesra,
namun,
biarlah dunia dan isinya yang menjadi saksi,
bahawa diriku yang hina ini,
sentiasa mengharapkan engkau disisi.
Anje yang memahami,
perginya engkau susah dicari ganti,
perginya engkau hilanglah penawar rajukku,
tapi perginya engkau dari sisiku,
membawa harapan mereka dan aku,
semoga engkau memikul tanpa ragu,
sebuah kejayaan dunia serta akhirat yang hakiki.
Anje yang menyenangkan hati,
Engkau dipuji semua manusia sekelilingku,
Engkau disanjung mereka yang mengenalimu,
namun,
aku yang paling hampir denganmu,
seringkali terlupa betapa bertuahnya aku,
kerana adanya engkau disisiku,
nasihatmu menyejukkan kalbuku,
menawar buntuku serta meraih keyakinanku.
Anje,
meskipun dunia kita bakal terpisah,
engkau di GOMBAK aku di KUANTAN,
namun apa yang kita mahu kejarkan,
untuk mati dan akhirat kita,
tetap sama dan selamanya sama.
Anje,
kita sama-sama di didik sebagai pejuang.
Malah engkau lebih mafhum dariku,
kita sama-sama berikrar untuk berjuang,
malah engkau lebih maaruf dariku,
maka dari itu anjeku,
jangan lupa didikan serta ikrar kita.
Sekali kita berjuang,
selamanya kita akan terus berjuang,
meskipun kita tak sama medan juang,
namun matlamat kita tetap satu tiada dua.
Anje,
Engkau di sana penat dengan projek,
Engkau disana bertimbun dengan coursework,
aku di sini penuh dengan lab,
aku di sini berlambak dengan lab report,
engkau bakal Architext terkemuka,
aku bakal saintis terpopular,
tapi kita sama-sama,
bakal penghuni syurga selamanya.
Ameen ya Rabbal 'Alamin........
Anje!
lagu ni adek bagi khas untuk Anje!
Adek sayang anje jugak.
Adek tak lupa anje.
Adek tak lupa Ayong, Along, Uda, Angah, Alang.
Apalagi Anje, Ateh, Acik dan Ucu.
Adek sayang semua.
Walaupun Adek macam otai dan jahat,
tapi korang tetap MH yang disayangi,
bukan saja hari ini,
malah insyaAllah Abadi....
Terkenang sebuah memori lalu
Kisah persahabatan kita bersama
Di dalam satu pengajian
Menuntut ilmu dan pengalaman
Mengingatkanku pengorbananmu
Terpahat padu di kalbuku
Bersama rakan taulan dan guru
Tawa riangmu menghiburkan hatiku
Indahnya suasana ketika itu
Terjalin ukhuwah sejati
Nasihatmu sungguh bermakna bagiku
Mengenalkanku erti kehidupan
Susah payah kita hadapi bersama
Itulah asam garam dalam kehidupan
Ya Tuhanku tabahkan hatinya
Kuatkan semangatnya untuk menghadapi hidup
Limpahkanlah maghfirah dan kasih sayang-Mu
Agar hidupnya sejahtera di dunia akhirat

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

8 comments:

anje said...

Adeq sayang........terharu sangat2...siyes....huhu..kantoi nama sebenar anje sape....mu ni...huhu..nway deq...i'm speechless rite now..there's nothing to say dat i really miss Marjan Hanani-adeq(kalini namamu di depan..=))along,ayong,angah,alang,acik,uda,ucu,ateh..i really miss dat tyme..usrah together,makan togther,sleep tgther,qiam tgether..etc..rindu manja n gelakmu..rindu taujihatmu yg berkobar2...sumela...huhu,deq...jazakillah for dis post...smpai mcm tu skali adeq wat..anje appreciate it..love u n MH till my last breath....MARJAN HANANI OLWEZ IN MY HEART...moga Allah meredhai ukhuwah yang terjalin ini...ameen3..

nurulhusna said...

for ur information,
ape yg tertulis kat sini hanya 20% daripada rasa hati yg sebenar..
anje, jangan hujan tau.
jauh pun,kalau nak taujihat adek boleh sembuq lagi setakat gombak tu.
anje, MH dihati...tau?
insya allah.. uda balek nanti kite buat reunion ye. sebelum alang n angah fly,,huhu

uda said...

huhu..special tuk nje.
oo ooh marjan hanani!!
hampir nk hujan lebat je kat sini.....huhu
insyaAllah mga dipermdhkan Allah tuk buat reunion nnti..rindu sume
salam juang!

nurulhusna said...

uda nak balek tak habaq pun. ari tu ayong yg cakap kat adek. huhu.
allahu yubarik alaih.
exam molek2 eh!

Anje said...

inshaAllah3....MH tetap di hati...xkn pernah kulupa melainkan aku nyanyuk...haha....kat sini selalu aje hujan..lebat ada..renyai pun ad...panas kadang2...inshaAllah,moga ada reunion MH satu hari nanti..kumpul sume..syukran adeq!!jaga diri betul2...jaga kesihatan mu tu...nje akan tny cokdi sal mu...berkorban untuk org lain juga..tp jgn sampai terkorban diri sendiri juga...ye...=)
buat uda n ayong...exam molek2!!!=)
jgn ingat balik je ye...=p
ta8 care sume....
siiru 'ala barakatillah....

ateh said...

alala...ish2..tbe2 menyebok..yeye..mh tetp d hati..adik!!ske ht mu duk umh..cpt blik uia..hehe..kantoi..

uda said...

huhu...sori dik..bkn x habaq, tp xtau lg tarikh betul..risau kalau ckp lebih2, xjadi..huhu
tp insyaAllah balik..^.^

yep..ni nk pesan, betul ckp nje..jgn lupe mkn ubat..jge kesihatan..

take care of urself k..

nurulhusna said...

MH, korang mmg macam ni. daru dulu sampai sekarang.

korang mmg suke buat aku tringat kenangan silam.

korang mmg kejam buat ak takle nak pejam.

korang mmg satu dalam beribu.

korang mmg takkan ku lupa walau dalam doa.

korang takkan aku benci walau sering kita bertelagah kelahi.

korang akan selamanya disini..
di suatu sudut yang bergelar hati...

anje..
ateh..
uda yang jauh di rantau orang...

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.