♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, June 25, 2010

aku dari hatiku

Allah Akbar. Allah Akbar.

Dulu, waktu aku rase lemah,
banyak bahu yang sudi menggagah,
Dulu waktu aku nak rebah,
banyak tangan yang menegah.

Kini aku sudah mula dewasa,
sudah mula melakukan banyak perkara,
Mengerti akan hakikat seorang remaja,
Remaja yang tekad memperjuangkan agama.

Semakin hari tanggungjawab bertambah dibahu,
Pemikiranku perlu lebih drastik dan maju,
Pergerakanku perlu kuat dan tidak lesu,
Kerana sebuah perjuangan yang aku mahu.

Namun biarpun engkau lihat aku tegak,
engkau lihat aku senyum dan gelak,
mataku memandangmu galak,
kelakuanku seperti manusia segak.

Tapi hakikat yang ada pada hati,
aku masih mahukan nasihat untuk diri,
kerana jiwaku tak senang tanpa zikri,
dan aku tidak punya sahabat melainkan engkau yang sejati.

Duhai teman menyejuk kalbu,
doamu kuharap walau kita jarang ketemu,
semoga aku disini tabah dan tidak jemu,
di jalan dakwah ini aku mahu kekal disitu.

Duhai sahabat yang memahami,
tepuklah bahuku agarku tidak lari,
tamparlah pipiku agarku tidak bermimpi,
supaya aku sedar aku membawa amanah Ilahi.

Ini luahanku tidak dicetak atau tiru,
ini kata hatiku ikhlas dari jiwaku,
aku bukan segagah mereka itu,
yang sentiasa thabat dan jitu.

Setiap kali engkau ku ketemu,
aku mengharap kata semangat dijiwaku,
supaya aku gagah melangkah tiada lesu,
supaya Islam kubawa tanpa ragu.

Doamu ku pohon sahabat dan teman..
Semoga Allah meredhoi aku dan kamu..
semoga Allah mendengar rintihan yang tidak palsu...
Dan memberi imbuhan terbaek sebagai saham negeri abadi...

Salam perjuangan sekencang dakwah Nabi...

Sallimna alaina..
Sallimna alaika..
:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

13 comments:

Anonymous said...

KAK....u look strong enough to me..kak,oghe sayang kak..

Anonymous said...

love u kak....biarpn tiada siap yg ingtknmu...tp yg psti...Allah sntiasa d ssimu....

Anonymous said...

usna,geli tk org ckp i love u? die liat sket bab2 jiwang ni.

usna,kdg2 ak lupa nak nasihatkn ko sb ko salu sgt nashtkn ak sblm ak nasihatkn ko. allah syg ko kan..

Anonymous said...

usna,geli tk org ckp i love u? die liat sket bab2 jiwang ni.

usna,kdg2 ak lupa nak nasihatkn ko sb ko salu sgt nashtkn ak sblm ak nasihatkn ko. allah syg ko kan..

someone said...

doaku sntiasa untukmu..

nurulhusna said...

nape sume anonymous ni... haih... takku paham....

nurulhusna said...

allah sayangkan aku kerana menghadirkan kau membangunkan ak sewaktu ak leka dan lalai..
terima kaseh sahabat. terima kaseh sokongan dan doa.. allah sayang kalian,allah redho kalian..
ape yg kita ada cume ikatan hati.
nak lepak,gelak,lawak macam sebelom ni mungkin susah..
kekangan taklifat dan masa mmg semakin dasyat. itu sunnah kita yang berjuang!

loving u said...

sumo org caring kat ko.tapi pangai ko yang independent buat sumo orang rasa ko boleh survive dgn baik walaupun kalau ak kena jadi ko,belum tentu ak sanggup pikul sume tanggungjawab ko.
terbaek husna!

Anonymous said...

waw,org busy dh update blog!

nurulhusna said...

tukang baca manzil dan nek siak busy ke? bese je.

terima kaseh.. mesti la nampak tough,tengok orang beb. tapi dalam sape tahu. nenek siak pun manusia bese je cucu..

mile-ya said...

tingat ayat piqah kat facebook ko. trubat windu dgr suare ko bace manzil tiap2 petang kat mic kc. ak pun same. nk jumpo ko mmg susah..

urs said...

nek siak yg profesional msti le busy. demand ramai sgt org nak. kalau masuk cari menantu,laku ni. wlaaupun hanya nenek siak. kahkahkah. title baru ea? nenek siak. sesuai!

nurulhusna said...

erk,title baru?mane ade. pangkat sekarang nenek siak.
aduui la korang.

sori,bukan tanak jumpa,nak jumpa kawan2, mmg berhasrat.. semoga allah ,mudahkan..

bukan lah busy mana pon, tapi ak yang tak pandai urus masa. dari dulu macam ni. masa allah bagi tak pernah cukup2, paahal allah tahu kita mampu buat dengan apa yang allah bagi. ak ni yang tak cukup tarbiah lagi ni..

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.