♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, June 05, 2010

hari ini aku tewas


Hari ini aku tewas.
Tewas pada SEMANGAT.

Dulu semangat ini menjadi penguat.

Hari ini aku tak lagi kuat.

Ujian Tuhan ku rasakan semakin berat.

Akhirnya hari ini tidak seperti sebelumnya.

Hari ini aku undur dari medan yang aku suka.

Hari ini aku menyerah awal dalam kegiatan yang aku damba.

Pengecut kah seorang aku?

Berputus asa kah seorang aku?

Atau hamba jenis apakah aku?


Tuhan,

Ujian yang Kau beri pasti kena pada tempat,

Mehnah yang Kau kasi sudah pasti tepat,

tapi mengapa hari ini aku mengalah tak bertempat?

Dan mengeluh dirasakan enak macam lepat?

sedangkan aku punya semangat yang kuat.

tapi sayang aku gugur awal dari mereka yang bergelar sahabat.


Futurkah aku?

atau jiwa masih belum kuat?
tapi semakin lama sakit semakin kuat..

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

7 comments:

Anonymous said...

adek............................
Allah sayang adek.......
Allah sayang sangat adek......
adek kuat semangat.........

Anje said...

Dis is not my ADEQ!!!!!
Adeq yang anje kenal bukan gini orgnya...
Adeq yang anje kenal bukan seorg yg mudah tewas dgn smgt..
Dlm MH skalipun, suara dylh yg slalu berdegar2 bg smgt kuatkn adkbradik lain..
Even dlm Gen9 sndiri or MEDCY..
Adeq anje lain!!!

Adeq anje sgt kuat+tbh...

Di jalan itu..
Kita xkn bisa lari dr susah @ senang..
Andainya kau insan yang punya iman
Hadapilah dengan tenang, tabah, dan sabar

Teruskan perjuangan adeq...
teruskn berkorban..
dan terus mara ke depan...
Demi ISLAM tercinta
Andai rebah, bangkit kembali
Andai lemah, cari semangat & kekuatan itu kembali..
drp sape???
tentulah DIA, ALLAHU RABBI...


ta8 care, deq!!!
Allah syg adeq..dats y dy bg ujian kat adeq...=)

nurulhusna said...

you always make me like that. as what u did just now.. tega anje buat adek terkejut macam tu..
anje,thanks anje..
anje penguat yg setia.

anje,
kalau Allah redho,
kalau kita tak sempat jumpa kat dunia,
kita jumpa di akhirat kelak ye.
di bawah bayang arash Allah.
kerana kita bersahabat kerana allah..

anje. anje. anje.
dgr opp adek panggil ni?
mesti anje dengar op sebab kite ade ikatan hati yg takkan putus sampai bile2.

anje jage diri eh.
i never want make u cry, but sometime u make me to cry,
but i refuse to cry.
because im strong enough to not cry,rite?

muhsinin-terima kaseh mempertemukan kami...

Anonymous said...

eh eh. jejak kasih pulak kat sini.

Anonymous said...

btol2 anje..husna memg kuat..dy dh ader hala tuju sndr..chaiyok2 adk!!!wake up..sy yakin dgn awk..

nurulhusna said...

wah.. syukran everyone..
lebih2 terharu..
banyak dosa,maka banyak ujiannya..
thabat lah kite semua pada jalanNYA.

saling tegur-menegur sebarang kesilapan dan dosa.

moga kita tergolong dalam sahabat yang mendapat rahmatNYA>

nurulhusna said...

wah.. syukran everyone..
lebih2 terharu..
banyak dosa,maka banyak ujiannya..
thabat lah kite semua pada jalanNYA.

saling tegur-menegur sebarang kesilapan dan dosa.

moga kita tergolong dalam sahabat yang mendapat rahmatNYA>

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.