♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, September 27, 2010

Aku sudi jadi makmummu..






Dedikasi terindah buat Cik Wirdah dan Cik Nadiah Hassan. Semoga cita-cita kalian tercapai untuk menjaga cinta. Sama-sama kita menngejar cinta yang Esa dulu~



Quote someone say to me : Awak jadi yang terbaek. Saya jadi yang terbaek. Satu hari nanti kita jumpa dalam keadaan yang baek. Perkahwinan yang baek. Zuriat dan keturunan yang baek. Moga-moga pengakhiran kita juga yang terbaek."



Satu ketika kau bertanya..






.......................



sudikah kau menjadi Makmum



disetiap solatku..



agar solatku lebih bermakna



dan terjaga hendaknya..






........................



sudikah kau menjadi Penjaga



diri dan maruahku



agar hidupku lebih tenang dan bahagia






.........................



sudikah kau menjadi Pendidik



hati dan jiwaku



agar rohaniku terisi hikmahNya



dan akhlakku terjaga hendaknya






..........................



sudikah kau menjadi Pemerhati



setiap gerak dan langkahku



agar aku tahu mana salah dan buruk lakuku






............................



sudikah kau menjadi Peneman



di kala suka dan duka ku



agar satu hari, jika ujian itu dtg



air mataku ada yg menghapuskan..






............................



sudikah kau menjadi Pembela



diriku dan agamaku



agar aku terus berada di atas jln yg benar






.............................



sudikah kau menjadi Penggerak



semangatku..



agar bila aku kelesuan



kau mampu memberi bantuan



walau hanya sekadar senyuman :)






.............................



Sudikah kau menjadi Sahabat



buat diriku..mendengar luahan hatiku



agar aku boleh berbicara apa sj dgn mu



tnpa rasa ragu..






...............................



Sudikah kau menjadi Penghibur



tika ku kesunyian



agar aku boleh ketawa riang






Satu ketika aku menjawab...






"Ya, Aku sudi..



Kerana kau pilihanku kerana ILLAHI



dan Kau juga memilihku kerana petunjuk RABBI"









Tetapi,



aku kembalikan soalan ini kepadamu..






................................



sudikah kau terus menjadi IMAM di setiap SOLATKU?






jika aku sudah tidak seperti dulu?






.................................



Sudikah kau pula menjadi



Imam, Penjaga, Pendidik



Pemerhati, Peneman, Pembela



Penggerak, Sahabat dan Penghiburku






Jika suatu ketika nanti



aku sudah tidak mampu lagi menjadi



Makmum di setiap solatmu..






Jika aku sudah tidak mampu lagi



menjagamu,



menemanimu



memerhatikanmu,



mendidikmu



membelamu,



menggerakkanmu



menjadi sahabatmu dan



menghiburkanmu






Sudikah kamu wahai .....................?






Aku percaya..kau masih sudi..






"Kerana Aku pilihanmu kerana ILLAHI



dan Aku juga telah memilihmu kerana petunjuk RABBI"






Nikmatilah Percintaan itu dgn caranya yg terindah



~PERKAHWINAN~




gambar sebagai HIASAN:

Imam Muda Asyraf dan isteri.


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.