♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Saturday, October 23, 2010

Inzar

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta-benda mereka dengan (balasan), bahawa mereka akan beroleh syurga (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah didalam (kitab- kitab) Taurat dan Injil, serta Al Quran dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jualbelinya itu dan (ketahuilah bahawa) jualbeli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar.
   Allah hath purchased of the Believers their persons and their goods for theirs (in return) is the Garden (of Paradise): they fight in His Cause, and slay and are slain: a promise binding on Him in Truth, through the Law, the Gospel, and the Quran. And who is more faithful to his covenant than Allah? Then rejoice in the bargain which ye have concluded: that is the achievement supreme.

Surah Attaubah Ayat 111

Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya?
   O ye who believe! Shall I lead you to a bargain that will save you from a grievous Penalty?-

Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan RasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan ugama Allah dengan harta benda dan diri kamu yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
   That ye believe in Allah and His Messenger, and that ye strive (your utmost) in the cause of Allah, with your wealth and your persons: that will be best for you, if ye but knew!

Surah as-Saff Ayat 10-11


 

Usah gentar untuk terus berjuang. Bersemangatlah! Kita melakukan segala kebaikan kerana ALLAH.

Moga- moga besar ganjarannya disisi ALLAH.

SAYANG ALLAH dan RASUL.


 

p/s: Oh, Allah, please release this pain. Its hurt a lot. Semalam ada makan-makan sket kat rumah. Keluarga-keluarga sahaja. Tapi sayang pulak potong steam sebab semalam terkena lagi serangan saket kepala yang menggila. Memang rasa nak pecahkan kepala and get a new one. J memang mencabar. Sejak dua menjak ni kurang pasti kenapa selalu sangat saket kepala yang menggila macam ni. Panadol pun dah tadak kesan dah. L klo tido, bangon balek pon saket jugak. Waktu macam ni mmg rasa nk nyanyi lagu Muhasabah CInta. [nyanyi sendiri, malas paste lirik]

7.14 a.m : semalam abang belikan eskrem. Nak g makan eskrem lah. Hope this headache berkurang bile makan eskrem. Erk.. Huh! Jom makan eskrem.


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.