♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, January 24, 2011

Don’t despair.. and never lose hope~


"Jangan rasa terbeban dengan sedikit ujian. Jangan biasakan diri hidup senang tanpa keperitan. Kelak jiwa selalu mahu bersenang-senangan."


"usah risau dengan apa yang sedang berlaku dan telah berlaku. Tapi lihatlah kedepan, apa yang bakal berlaku."


"I know my sister is so strong. What can I do, seek Allah to bless you." Θ

"Tidak ada sorang pun dalam dunia ni lapang tanpa ujian. Masing-masing ada ujian di jalan masing-masing. Tapi kita yang selalu merasakan ujian kita paling payah, sedangkan kita tidak pernah merasa ujian yang dihadapi orang lain. Maka berlapang dadalah dengan semuanya yang melanda."

"Kalau semuanya mudah, sudah tentu kita lebih cenderung membelakangkan Tuhan." ҉



"Don't despair and never lose hope.. Allah is always by ur side. Kalau orang kata apa pun pada kamu, dan selagi apa yang kamu buat itu tidak salah dan tidak melanggar undang-undang Allah, melangkahlah dengan gagah. Kami melihat dari sini. Dan menantikan laungan kemenanganmu dari sana. Berjuanglah adikku. Kami meredhaimu setiap waktu. Tapi jaga kesihatan tau?"


p/s: apa lagi yang saya cari selain dari sokongan berterusan,berpanjangan dari kalian keluargaku. Apa lagi yang aku mahu kalian buktikan kasih sayang.. sedangkan sokonganmu tak pernah putus dan sentiasa member kata semangat untuk terus berjuang. Terima kasih Allah kerana menjadikan mereka sebahagiaan dariku. J


:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

2 comments:

caliph said...

hohoho. my picture!
promote2...

nurulhusna said...

ye.ye
abang saya masih belum berpunya, sape berminat bole contact saya.

kire ok la tu. macam lelong pulak.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.