♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Tuesday, February 01, 2011

GAMBAR: punya 1000 semangat untuk jiwa

mari muhasabah diri sendiri sebelum muhasabah orang lain dan sebelum dimuhasabah Allah. Sesungguhnya hanya Allah mengetahui apa yang ada di dalam dada anak-anak Adam. Maka, takutlah pada Allah. hitunglah diri sebelum anda dihisab kelak. Mari menjadi manusia yang sentiasa perbaiki diri. Smile.
this is my blog. kalo tak suka pun, jaga manners. Kalo tanak jaga manners, tayah baca.
menjadi muslim sejati. cita-cita bakal penghuni syurga. mari menjadi muslim sejati.
kesabaran itu indah. orang-orang yang melakukan kebaekan pasti diuji Allah. maka bersabarlah wahai sekalian ummat. Tanda Iman dan Ketaqwaan berpanjangan.
Mengkritik orang yang tidak dikenali bukan kerja saya. Bagaimana saya ingin mengkritik anda sedangkan saya tidak tahu dan kenal siapa anda? tapi andai saya dikritik oleh orang yang tidak mengenali saya, do i care? i dont know u and u dont know me. enough. andai dikritik oleh orang yang karib, mengenali, dikenali, saya senang hati.
mendalami erti takabbur dan tidak sembarangan bermain dengan kata-kata.
Maafkan saya Ilahi andai saya terlalu berbangga diri dengan apa yang Kau beri. Sesungguhnya aku tidak punya apa-apa melainkan apa yang Kau beri. Dan aku mahu mensyukuri nikmat yang Kau beri sebaeknya. TaubatMu ku harap moga dosa-dosaku diampunkan.
kerana dakwah bukan jalan mudah, maka apa nak kesah dengan segala mehnah? jangan rasa terkesan dengan perkara yang tak sepatutnya kita terkesan. 
pelik dengan hati manusia. Iri hati dengan orang yang membuat kebaekan. bukankah sepatutnya membantu bukan menjatuhkan? ibarat merasa diri cukup hebat. Na'uzubillah.


Andaikan diriku bisa seperti yang lain
Yang Kau sayang yang Kau rindukan yang Kau cintai

Aku lemah tanpa-Mu aku lelah aku sungguh tak berdaya
Tolongku tolongku Ya...Allah

Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku cinta Allah

Aku Cinta Allah

Album : 
Munsyid : Wali Band
http://liriknasyid.com

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.