♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, January 28, 2011

Oh My Formspring!

Saya baru saja berkecimpung dalam bidang Formspring. Tak mahir. Memang tak mahir. Belum tahu selok beloknya dengan baek. Saya Cuma meniru daripada blog roommate, Farah Adlina. Kotak Formspring yang ada di blognya menarik minat saya untuk memiliki kotak Formspring juga. Maka saya usahakannya.

Pastu ada orang tanya saya soalan, macamana nak tengok jawapan pada soalan yang telah ditanya.







Wah. Soalan yang dihantar ke Formspring semuanya saya jawab. Insya Allah, selagi jawapan untuk soalan itu ada dalam pengetahuan saya, saya jawab.

Kalau entum bertanya di kotak tersebut nak nak tengok jawapan bagi soalan entum, mudah saja. Entum klik saja pada kotak Formspring tersebut. Nanti akan keluar Home Page Formspring saya dan entum boleh lihat jawapan pada soalan entum di situ. Insya Allah, kalau soalannya boleh dijawab terus, ana khayr jawab saja. Tapi kalau jawapannya mungkin sedikit peribadi, ana suka menghantar jawapan itu pada email entum. Jadi bolehlah tinggalkan email ye.






Beberapa hari saya 'bela' Formspring, tak banyak pun dapat soalan. Yelah, saya tidak sefemes orang-orang lain yang femes. J

Kotak Formspring pun dah ada, rugi kalau tak gunakannya.

Segala kemusykilan boleh tanya. Lebih baek daripada buat macam-macam cerita.



Kepada yang bertanya, lepas ni boleh la tengok jawapan untuk soalan anda dengan mengKLIK pada kotak Formspring tersebut. KLIK jangan tak KLIK! J

Chat Room pun ada kalau nak tanya secara direct. Insya Allah saya menjawab kalau saya berada di depan LAPTOP dan tidak mempunyai aulawiyyat lain. J
Mari rapatkan ukhuwwah dan berkongsi idea dan pengalaman. Saya suka. J

Jangan malu jangan segan. J

Anda tetamu, dan saya akan melayan anda sebaek mungkin sebagai tetamu saya. Selagi mana entum tidak menceroboh hak-hak tuan rumah, entum akan dilayan seperti mana yang diajarkan oleh Allah dan Rasul kami untuk memuliakan tetamu. J

Semoga ada manfaat yang boleh kita kongsi bersama.


Boleh juga cari saya di FB.

Dan Rajin-rajin tinggal jejak di shoutbox saya juga.

p/s : ok sekarang sila rajin-rajin tanya soalan. Bagi soalan tsaqafah best jugak, mesti saya menelaah kitab sebentar lagi. J



Jiwa Haraki, Jiwa Sufi. Saya nak jadi sufi haraki. J


apalagi yang anda cari di dunia yang sementara sedangkan akhirat bakal datang bila-bila masa saja?
perkuatkan ibadah. 
ketaatan pada allah adalah segala yang kita mahu. :)

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.