♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, March 28, 2011

Bunuh diri.


Terkejut den dengar cerita panas kat Kelantan.

Astaghfirullah. Moga-moga 'dia' bertaubat. tidak bertujuan mengaibkannya, cuma memberi iktibar kepada yang lain. 


JATUH TAPI SELAMAT... Anggota Bomba dan Penyelamat Kota Bharu serta Pengkalan Chepa cuba menyelamatkan seorang gadis yang dipercayai mahu membunuh diri dengan terjun dari tingkat atas bangunan Pusat Beli-Belah KB Mall, petang semalam. Bagaimanapun gadis berkenaan meronta-ronta menyebabkannya terjatuh. Namun dia selamat kerana terjatuh atas tilam. Haha. Apa nak jadi……???? – SMS yang saya terima dari seorang kenalan. Tersenyum membaca.



Risau melihat keadaan anak bangsa sekarang.



Didakwa, bunuh diri kerana cinta, frust katanya.



Ya Allah, aku mohon jauh daripada mencintai manusia melebihi cintaku padaMu. Jika ada cinta hambaMu untukku, maka hadirkanlah dengan sederhana. Moga-moga dengan cinta itu aku lebih mendekatiMu, dan sesekali tidak membelakangkanMu. Aku mohon, dengan cinta hamba, aku lebih mengenali cinta Al-Khaleeq. 


Apapun, muhasabah dunia akhir zaman. Apa tindakan kita?





p/s: KB Mall saya punya fevret shoping centre. Selalu spend masa dengan abang kakak adik kat sini bila holiday kat Kelantan. Dapatkan wallet, beg, kasut pun kat sini. Boleh kata kalau balik Kelantan mesti melawat KB Mall lah. Seram sejuk pula bila baca cerita pelik-pelik. Kat KB Mall ada medan selera, best sangat nasik goring ayam kat situ. J Selalu 'lepak' dengan kawan juga di medan selera. J
Insya allah,luse balik kelantan..




:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

2 comments:

Anonymous said...

may i quote the words in the orange box? nice word Puan!

nurulhusna said...

tafadhal. =)

belum Puan lagi. =)

kalo dah jadi Puan, maknanya dah jumpa cinta makhluk. Sekarang dan selamanya, masih hangat bercinta dengan Al-Khaleeq. =) Insya Allah.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.