♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, March 25, 2011

Coret Jumaat


Bismillah. Hari Jumaat yang selalunya membawa keberkatan. Dalam hati, dipanjatkan jutaan doa, moga Allah mudahkan segala urusan. Semalam, bermunajat panjang di bawah bintang yang tiada di langit yang merah, tidak lama kemudian ditemani hujan yang tak berapa nak lebat, seolah mengerti perasaan orang yang sedang bermunajat. Hebat. J

Tidak terasa kedatangan hari Jumaat. Dengan UIA yang sunyi dan sepi. Tidak berminat untuk keluar melihat-lihat. Kuala Lumpur tentu masih sama seperti dulu. Mid Valley pasti masih sebising dulu, sama, tetap sama. Yang berubah, mungkin pengunjung yang mencorakkan keadaannya. Tapi keadaannya tetap sama, tidak ISLAMIK langsung, walaupun saya berada di sebuah Negara Islam. Ting!

Hati tidak tenang. Seolah diragut ketenangan dariNya, mungkin dek kerana terlalai dari mengingatiNya. Ibu menelefon memberikan semangat yang tidak pernah putus. Tapi yang pelik, bibir tetap senyum, hati tetap mahu gagah walau rasa payah. Ahha.

Cik Farah Adlina pula tidak disini. Awal-awal pagi lagi keluar ke KLIA menghantar ayahandanya ke Makkah bagi menunaikan Umrah.

"Ba, kakak nak pi umrah jugak, semua kawan kakak pi umrah dah."

"Ada rezeki nanti pergilah. Yang penting kakak kena betul-betul sihat. Bila-bila ada rezeki, Allah panggil jenguk baitullah, kita pergi nanti… Insya Allah.. Doa banyak-banyak.."

Tak sabar menjadi tetamu Allah. Cemburu dengan Wan Qurrotu Aini, Fathiah Radzi, Najah Solihah, Munirah Zulkifli, Afiqah Ibrahim, dan ramai lagi..

Bertuahnya mereka dipilih Allah. Entoh bila akan tiba waktuku, mohon doa padaNya, supaya sempat sebelum maut datang menjemput ruh daripada jasad bertemu Rabb. J

Teringin ke Seremban. Mahu. Ya, mahu. Tapi sayang, belum ada peluang. Best lah duduk di Seremban. Walaupun kos hidup agak mahal, tapi menarik. J Teringin nak ambil barang-barang keperluan yang masih di Seremban. Tak sanggup nak hidup koboi berminggu-minggu begini. Tapi takpe, minggu depan den nak balik Kelantan. J Insya Allah.

Semalam mendapat panggilan dari seseorang, bertanya tentang sirah Rasulllah sewaktu di Thaif. Tertanya-tanya, siapa pulak ni bertanya soalan begini melalui telefon bimbit. Berlainan jantina pulak tu. Apabila ditanya, katanya, "Kakak dah lupa pada adik LG kakak ye?" Subhanallah. Bukan terlupa, tapi tak sangka, masih diselidik dan dikaji apa yang pernah kami ceramahkan. Kagum dengan perasaan ingin tahu anda walaupun kami tak mampu memberi komitmen penuh pada kalian, LG MEDCY. J

Subhanallah. Terasa rindu dengan kesibukan lalu. Dulu, mana ada boring macam ni. Tak biasa rasanya nak jadi ulat buku yang hanya tenung buku 24 jam. Tak reti den. J


MERINDUI BERPENCAK BERSAMA KALIAN.
[ehem3, ber'bangga' menjadi trainer wanita tunggal. :P]

Jumaat, moga segala doaku dimakbulkan Tuhan, segala dosaku diampunkan Tuhan, segala kelemahanku digantikan kekuatan dari Tuhan. Ameen… J

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

11 comments:

Anonymous said...

sape yg menanya tu? suh la dia tanya fahmi ke siddqi ke budin ke. hah, syahmi punboleh. macam takde bro nk tanya.. huh. yg traner muslimat tunggal tu jugak yg dia nk tanya..

nurulhusna said...

biaq la depa.. tu pun jadi isu ke.. adik2 je pun..

Anonymous said...

aishhh... seremban? kat ngrri 9 tu.. ada pape ke kak? ngeee.

Anonymous said...

nampk suka bena gi sana...

nurulhusna said...

aah. memang shukee.

klo tak caya try la g.. beshh oo...

n08n said...

kalau kita p pun myb tak se'beshh' akak laa kan..... hem...... apa yg ISTIMEWA sangat kat sana?? ce cite..ce cite..

nurulhusna said...

eh, best la. try pegi baru tau. klo cite tak terasa pulak keserunukanny..

n08n said...

mendalam maksud tu..

takpe kak, lepas kawen nati dok le n9 tu... takde sape nk marah... [dalam maksudny]

nurulhusna said...

aduyai. tak paham den.

ape kaetannya kawen pulak..

sedalam mana pun maksudnya, den tak paham walaupun den torai nak faham. ahhaa.

fahmi said...

mano lg gmbr LG...

ana nok atek...

nurulhusna said...

nt ana bagi ikot emel..takpun nati fahmi datang waktu shortsem.

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.