♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, July 31, 2011

Perkongsian yang baek ^___^


Dakwah itu cinta.
=)

Tertarik dengan perkongsian adik-adik di group matrikulasi PJ. Malah, merasa lega kerana ada yang prihatin dengan keadaan biah solehah di sana. Kredit kepada hamba Allah yang memulakan kempen biah solehah di PJ. (Asif, tatau keadaan di Nilai macamana.)

Sesekali melihat mereka memberi komentar dengan ideology yang pelbagai. Tersenyum, tapi kadang-kadang ada juga rasa resah gelisah dengan komentar-komentar tersebut. Masya Allah. J
Terpaksa 'rosakkan' nama pengomen lain kerana post ini dikeluarkan tanpa pengetahuan mereka dan dalam masa yang sama tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak sama sekali. Wallahu a'lam. Menarik adik-adik ini memberi pandangan. Yang penting, JUJUR.




akhirnya ada konklusi yang baek, "TEGUR JE, HABIS CERITA"
Suka sangat bila tengok.
Harap-harap mereka dapat sesuatu.
Tahniah pada empunya post, yang membuatkan post anda menjadi tempat perkongsian yang ilmiah. =)


Perbualan ini boleh dilihat di sini, klik di link ini ye
Apapun, saya sentiasa setuju dengan perkongsian-perkongsian ilmiah yang menarik. Tapi kadang-kadang, saya sendiri takut untuk lebarkan sayap perbincangan. Bukan apa, takut saya sendiri tidak mampu untuk counter discussion yang saya mulakan. Tapi Alhamdulillah, adik-adik di matrik Berjaya. Satu usaha yang baik.

Dipersoalkan tentang biah solehah di PJ, ada yang menyuarakan rasa 'tidak kisah' dengan situasi yang berlaku (dating di café and etc). apakah sifat 'AKU TAK PEDULISM' semakin menebal dalam jiwa mahasiswa?

Sesekali terasa bagai mahu menyalahkan diri sendiri. kata dalam hati, "Aku yang tak jaga junior baik-baik." Pernah ditempelak oleh senior, "Kalau entum macam ni, entah macamana junior yang entum lahirkan!" Masya Allah, rasa mahu menangis sendiri. mungkin kami yang tidak menjalankan tugas dengan baik, wallahu a'lam.

Tapi saya kira, ia satu muhasabah yang baik agar kita sentiasa mengambil peluang dakwah sehabes baek. Agar biah solehah dan dakwah itu sentiasa harum mekar baunya di seluruh Petaling Jaya.

Dan saya kira, FB ni ada baiknya juga. Banyak manfaat kalau guna dengan berhemah. J

FB ni macam-macam ada. Kalau nak yang baik, kita dapat yang baik, kalau nak yang tak baik, kita dapat yang tak baik. Maka, pilihlah yang baik-baik. J





p/s: Esok ke Gua Musang, menghantar adik bermusafir sebentar sepanjang Ramadha di sana sebagai Imam Terawih. Pada awalnya Terangganu, kemudian diubah ke Masjid An-Nur USJ, Selangor, tapi sekali lagi diubah ke sebuah masjid di Gua Musang, saya tidak pasti nama masjid. Semoga musafirnya adinda memberi banyak peluang untuk lebih berdikari dan mendalami ilmu akhirat serta ilmu kematangan sebagai seorang yang mahu diasuh sebagai Ulama' Muktabar seiring cita-cita Ibu Ayah. Insya Allah. Moga-moga tercapai. J Allahumma Amiin.



Ala kulli hal, SALAM RAMADHAN MUBARAK. J

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.