♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Monday, November 14, 2011

Daerah PERJUANGAN

Bayu pagi Tabari menyambut kepulangan dengan kesejukan hingga ke tulang belulang.

Akhirnya, menjejak kembali daerah perjuangan.

Separuh masa pertama telah berlalu. Tinggal lagi separuh masa kedua, sebelum larian semester pertama, tahun pertama di tamatkan.



Tahniah buat diri sendiri kerana menamatkan separuh masa pertama. *___*


Muhasabah kembali bagaimana kita melaluinya. Dengan IMAN atau NAFSU. Dengan JUANG atau REHAT. Bagaimana kita mengisi MASA yang tentunya padat dengan jadual akademik untuk ISLAM?

Anda semua pasti ada jawapannya.

Perbetulkan NIAT. Perbaharui NIAT.

is project myself toward excellence!


Saya disini bukan untuk kepentingan diri sendiri. Saya disini kerana UMMAT. Saya disini sedang mengasah diri menjadi KHALIFAH. Yang bakal mentadbir dunia dengan penuh IZZAH. Ya, kita disini bukan saja-saja. =)

*This person is in process to project herself to become a SUPERPOWER Khalifatullah,SUPERPOWER Daughter, SUPERPOWER Wife, SUPERPOWER Mum. Mohon doaNYA. Ameeeeen!

Matlamatnya satu, CINTA ALLAH yang SATU. ^___^

Cuti seminggu berakhir. Dua PAPER masih menunggu.
Aku, penuh CITA dan CINTA kembali menapak ke DAERAH PERJUANGAN ini.
Pagar Tabari menyambut kepulanganku dengan JUTAAN CABARAN.
Cabaran agar menamatkan SEMESTER PERTAMA dengan CEMERLANG dan tak lupa, KEJAYAAN untuk 'project' diri sendiri dengan GEMILANG.

Kerana aku mahu menjadi PANAH ISLAM. Dimana saja aku DIHANTAR, aku mampu PERFORM WELL. Kerana, HIDUPKU MULIA dengan ISLAM. Dan aku mahu SYAHID di DAERAH PINJAMAN.

Selamat meneruskan PERJUANGAN buat SEMUA.
DOAkan KAMI tenang dalam IMAN. =)

p/s: Erk, broadband tertinggal kat kampung. Aduh.
 
Oh, jangan hancurkan harapan saya. Bantulah saya. Jangan biar saya buntu. 



 
 Berbekalkan harapan Ibu Ayah, berbekalkan sokongan adik beradik, saya mahu menjadi yang terbaik. Dan saya yakin, impian yang cantik tidak akan terlaksana melainkan dengan usaha yang berganda-ganda. Bantulah saya, agar saya tidak buntu. 
Sehingga bertemu kembali. May Allah BLESS. =)
p/s: lama tak cakap ayat ni, "pegang erat tanganku, bawaku terbang ke daerah perjuangan." ^____^
Ku kembali ke daerah perjuangan, dengan penuh harapan.

p/s: bila baca post INI rasa sebak pula. Perasaan yang sama, pernah dirasai sewaku di PJ. =)

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.