♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, June 14, 2012

Diary Posting : Kasih buat yang jauh. ;)

Saya sedang menyemak buku log posting di kaunter pendaftaran.

Datang seorang lelaki tua, jalan terhenjut-henjut. Wajahnya gelap, tapi senyumnya manis. Wajahnya kelihatan letih dan penat.

Beliau kelihatan mahu bertanya sesuatu kepada saya, tetapi berhenti sebentar kerana lelah.

Kemudian beliau bertanya,
"Dik, benda ni apa ni? Kena buat kat mana ni? Pak Cik tak tahu. Tadi orang kat bawah tu cakap Pak Cik tak paham. Dah pergi bilik sana, dia kata bukan kat situ.."

Seriusly, mukanya sangat tulus, penatnya berjalan jauh belum hilang. Agaknya sudah ditawaf satu level ni.

Saya terangkan padanya, tunjukkan jalan ke bilik yang tepat untuk beliau.
Saya terfikir, kasihan pakcik ini datang hospital sorang-sorang.

Setelah beliau sampai di destinasi, saya terus teringatkan Ayah di rumah. Ibu di sekolah.

Agaknya mereka sihat atau tidak?

Ibu Ayah juga selalu ke hospital, dan saya jarang sekali berpeluang menemani mereka. Apatah lagi bersama mereka dengan doktor. Terlalu jarang.

Agaknya, ayah saya juga dilayan begitu bila ke hospital. Barangkali Ayah saya juga pernah tawaf satu hospital dan termengah-mengah mencari bilik yang betul.

sebak. Sungguh sebak.

Semoga Ibu Ayah sentiasa dijaga Allah disana. Semoga Allah melindungi mereka dan memudahkan urusan mereka. Ameeeeen. ;)

satu masa dulu..
Sewaktu Ibu Ayah masih sihat dan larat.
;)




:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.